امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۲
صفحه نخست | اجتماعی | ۸۰۱۴نفر داوطلب عضویت شوراهای روستایی هرمزگان شدند

۸۰۱۴نفر داوطلب عضویت شوراهای روستایی هرمزگان شدند

منتشر شده در ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۹
جمعه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا، علی رئوفی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: ازاین تعداد هفت هزارو ۳۵۱نفر مرد و ۶۶۳نفر زن  داوطلب نام نویسی کرده  و داوطلب شده که شمار بانوان دراین دوره نسبت به دوره قبل ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد که ناشی از اعتماد به نفس، تحصیلات عالیه و همچنین پذیرش مسوولیت های اجتماعی و مدیریتی از سوی آنان است.

وی ادامه داد: دراین دوره انتخابات در یک هزارو ۳۲۰روستای انتخابات شوراهای اسلامی بالای ۲۰خانوار استان برگزار و ۳۹۵ روستابدلیل زیر ۲۰خانوار و به حد نصاب نرسیدن خانوارها انتخابات برگزار نمی شود.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان اظهارداشت: شمار اعضای شوراهای اسلامی روستایی در استان۳۵۶نفر بوده که ازاین تعداد  ۲۲۹نفر اصلی و ۱۲۷نفر علی‌البدل هستند.

رئوفی یاد آور شد: نام نویسی از۱۶ تا ۲۲فروردین ماه جاری به چهار روش شامل بوسیله تلفن همراه، رایانه شخصی ، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و در بخشداری های محل انجام شد.

به گفته وی از یک میلیون و ۷۷۶هزارو ۴۱۵ نفر جمعیت هرمزگان هم اکنون ۴۵درصد آنها در روستاها ساکن هستند لذا انتظار می رود مردم دراین دوره هم مانند دوره های قبل مشارکت فعال در نامزدی شورا و همچنین انتخابات داشته باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور در ۲۸خرداد امسال برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5136

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *