امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
صفحه نخست | اجتماعی | با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: جلسه استقرار برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع برگزار شد

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: جلسه استقرار برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع برگزار شد

منتشر شده در ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰:۱۳

به گزارش پایگاه خبری قشم، جلسه استقرار برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با حضور رئیس دانشگاه، معاون غذا و دارو، مدیرکل بیمه سلامت، مدیر درمان تامین اجتماعی، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان حاجی آباد و بندرلنگه، مدیر درمان دانشگاه، معاون فنی معاونت بهداشتی، مدیر آمار و فناوری دانشگاه، مدیر روابط عمومی دانشگاه و جمعی از مدیران و کارشناسان دانشگاه با هدف بررسی اجرای طرح پزشک خانواده در دفتر ریاست دانشگاه پیش از ظهر امروز یکشنبه ۷ آبان برگزار شد.

دکتر جاودان در این جلسه گفت: برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای بیست هزار نفر انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهرستان حاجی آباد به عنوان دومین شهرستان استان هرمزگان پس از شهرستان بندرلنگه برای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از سوی وزارت بهداشت انتخاب و درحال اجرای این برنامه می‌باشد.

دکتر جاودان افزود: در این فاز از برنامه کلیه نیروهای متقاضی طرح نیروی انسانی شامل پزشک، ماما و کارشناس بهداشت عمومی می‌توانند از طریق سامانه طرح اقدام به ثبت نمایند و در صورت نیاز در شهرستان حاجی آباد و بندرلنگه به‌کارگیری شوند.

دکتر جاودان گفت: در این برنامه امکان نوبت‌گیری مراجعین و ارجاع بیماران به سطح دو وجود دارد و هر فرد پس از مراجعه به مراقب سلامت در صورت نیاز به پزشک مرکز ، ارجاع و پس از انجام ویزیت و معاینات مربوطه چنانچه نیاز به دریافت خدمات تخصصی‌تر داشته باشد پزشک مرکز می‌تواند ضمن دریافت نوبت از کلینیک‌ها و بیمارستان‌های سطح دو، بیمار یا مراجعه کننده را جهت دریافت خدمات تخصصی‌تر ارجاع دهد.

وی افزود: تاکنون در ۹۱مرکز بهداشتی و درمانی بیش از ۵۳هزار نوبت ثبت شده است.

دکتر جاودان برای پیشبرد بهتر برنامه‌های این طرح پیشنهاد داد: از اعضای هیئت علمی گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی مشاوره گرفته و در این برنامه از نظراتشان استفاده شود. همچنین از ظرفیت‌های فرمانداری‌های دو شهرستان استفاده، مشکلات احصاء و مرتفع شود. جلسات نیز به‌صورت منظم برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: هر جلسه گزارش پیشرفت استقرار برنامه و همچنین گزارش تحلیلی شاخص‌های بهداشتی ارائه شود و یک جلسه مشترک با پزشکان و مدیران بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی برگزار و موارد پیشنهادی احصاء و در جلسات آتی ارائه شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16084

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *