امروز : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
صفحه نخست | قشم | امام جمعه قشم: خصوصیات سپاه پاسداران وظیفه شناس، هوشیار و ایثارگر است

امام جمعه قشم: خصوصیات سپاه پاسداران وظیفه شناس، هوشیار و ایثارگر است

منتشر شده در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰

امام جمعه قشم گفت: وظیفه شناسی، هوشیاری و ایثارگری را از عناوین و خصوصیات پاسداران انقلاب اسلامی دانست.

امام جمعه قشم: خصوصیات سپاه پاسداران وظیفه شناس، هوشیار و ایثارگر است

به گزارش پایگاه خبری قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با اشاره به ۲ اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل، اظهار کرد: این فرمان تاریخی حضرت امام راحل یکی از شاخصه های کم نظیر انقلاب اسلامی است که نهادی را پاسدار انقلاب بزرگ اسلامی قرار داد که در همه فراز و فرودهای ۴۵ سال گذشته به زیبایی ایفای نقش کرده است.

وی ادامه داد: بنیاد قرآنی سپاه بر آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم(ع) استوار است، آنجایی که خداوند در قرآن می فرماید: «أَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ به این معنی که آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است».

امام جمعه قشم توضیح داد: هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی قوام پیدا می کند، اگر چه شناسه سپاه یک هویت نظامی است، اما نظامی گری یک بعد از ابعاد نهاد مکتبی سپاه است.

وی گفت: بنیاد و اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مبنای تقوا و اخلاص نهاده شده و حفظ دین و وحدت از ویژگی های بارز این نهاد مردمی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام حاجبی وظیفه شناسی، هوشیاری و ایثارگری را از عناوین و خصوصیات پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت: نیروهای سپاه باید با حرکت پیش رونده و درونی، تاثیر گذاری خود را بر روی آرمان های مکتبی، آرمان های مربوط به انسان ها و آرمان های جهان شمول در مقابله به توطئه های دشمنان انقلاب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همانند سایر نهادهای انقلابی یک گذشته و آینده ای دارد، اضافه کرد: گذشته سپاه نورانی است چون وابسته به این کلام الهی آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم بوده است، گذشته سپاه را می توان در جبهه های حق علیه و باطل در دوران دفاع مقدس، در سازندگی کشور، در کارهای فرهنگی و امدادرسانی به مردم کشور و سایر کشورهای اسلامی مشاهده کرد.

امام جمعه قشم بیان کرد: آینده و حال سپاه را نیز می توان در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات «وعده صادق» و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق دید.

وی با گرامیداشت اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی و روز شهدای ورزشکار افزود: روز شهدای ورزشکار به منزله یادآوری دلاورمردی‌ها و رشادت‌های قهرمانان و نام‌آورانی است که افتخار دفاع از کیان مملکت را به استمرار مدال‌آوری در رویدادهای رقابتی ترجیح دادند و به مقام شامخ پهلوانی نایل آمدند.

خطیب نماز جمعه قشم اظهار داشت: اگر کسی می خواهد تصویری از این شهدای ورزشکار را ببیند حتما سری به منزل پدر شهید رضایی از شهدای جزیره قشم بزند.

وی با بیان اینکه به تعبیر امیر مومنان حضرت علی(ع) جوانمردی یک اسم جامعی برای همه فضایل و محاسن است، گفت: شهدای ورزشکار سرآمد جوانمردان و الگوی جوانمردی و غیرت برای جوانان و به ویژه ورزشکاران کشور هستند.

بعد از اقامه نماز جمعه این هفته قشم مردم ولایت مدار این شهرستان مرزی در حمایت از دلاورمردی ها و رشادت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه در صحن مصلی امام علی علیه السلام تجمع کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23208

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *