امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
صفحه نخست | علمی و پزشکی | مهم‌ترین دلایل ابتلا به تومور قلبی و راه‌های درمان آن

مهم‌ترین دلایل ابتلا به تومور قلبی و راه‌های درمان آن

اخبار :
منتشر شده در ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۳

به گزارش پایگاه خبری قشم، خلیل فروزان نیا، فوق تخصص جراحی قلب گفت: قلب، عضوی از بدن است که بافت‌های مختلف، عضله، رگ، چربی و پوشش داخلی دارد و طبیعی است که بافت‌های قلبی دچار بیماری‌های خوش خیم یا بد خیم شوند. به اصطلاح دیگر در این بافت‌ها تومور بدخیم یا خوش خیم ایجاد شود.

او ادامه داد: قلب از تمام نقاط بدن خون را دریافت کرده و به تمام اعضای بدن پمپاژ می‌کند. به همین دلیل اگر سلول سرطانی در یکی از عضوهای دیگر بدن باشد طبیعتا وقتی وارد خون می‌شود می‌تواند قلب را نیز درگیر کند.

این متخصص قلب اظهار کرد: ما دو نوع تومور اولیه و ثانویه قلبی داریم و علائم تومور قلبی غیر اختصاصی است. ممکن است گاهی اوقات افراد با علائم سکته مغزی به بیمارستان مراجعه کرده و متخصصان متوجه تومور قلبی شوند.

فروزان نیا اظهار کرد: جوانان و نوجوانان نیز به تومور قلبی مبتلا می‌شوند. معمولا تومورهای اولیه خوش خیم هستند که با عمل جراحی بهبود پیدا می‌کنند.

وی افزود: درمان قطعی تومور قلبی جراحی است البته برخی از تومورها به داروهای شیمیایی و رادیو اکتیوها حساس هستند به همین علت گاهی اوقات با دارو نیز درمان می‌شوند.
این متخصص قلب بیان کرد:  استرس، عدم وجود غذا، آب و هوای سالم از مهم‌ترین دلایل ابتلا به تومور قلبی است.

وی ادامه داد: اگر فردی سابقه بیماری قلبی ارثی دارد هر زمان علائمی همچون درد قفسه سینه، تنگی نفس، سنگینی روی سینه و عدم رغبت به فعالیت‌های بدنی در مقایسه با قبل در آن ظاهر شد باید به پزشک مراجعه کنند.

او ادامه داد: اگر افراد سابقه این بیماری را در خانواده ندارند بهترین زمان چکاپ(نوار قلب،آزمایش، اکو و تست ورزشی) ۳۵ سالگی است و زمان چکاپ افراد به متغیرهای همچون ابتلا به فشار خون و چربی وابسته است. البته بیشتر افراد بالای ۶۰ سال بهتر است سالیانه چندین بار چکاپ شوند.

فروزان نیا تصریح کرد: زمانی که هموطنان با درد سینه به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند  ابتدا آنزیم‌هایشان بررسی می‌شود تا بیمار دچار سکته نشده باشد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=16073

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *