امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
صفحه نخست | اخبار قشم | اعزام دانش آموزان دختر قشمی با نیازهای ویژه به مسابقات دوومیدانی

اعزام دانش آموزان دختر قشمی با نیازهای ویژه به مسابقات دوومیدانی

منتشر شده در ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۲

مدیر آموزش و پرورش قشم از اعزام دانش آموزان دختر سرزمین آب و آفتاب با نیازهای ویژه (استثنایی) به مسابقات استانی رشته دوومیدانی به میزبانی بندرعباس خبر داد.  

اعزام دانش آموزان دختر قشمی با نیازهای ویژه به مسابقات دوومیدانی

به گزارش پایگاه خبری قشم، حسین رنجبر گلشواری افزود: سه نفر از دانش آموزان دختر این جزیره با نیازهای ویژه به همراه سرپرست و مربی اعزامی در قالب یک تیم در رشته دوومیدانی از ۲ مدرسه استثنایی متوسطه اول و دوم «طلوع» و «فروزان» نگین خلیج فارس در این دوره از مسابقات استانی به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: محبوبه محمدی، عایشه پرگرد و معصومه بازماندگان اعضای تیم دوومیدانی دانش آموزی نگین خلیج فارس را در این رقابت‌های استانی تشکیل می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش قشم توضیح داد: سرپرستی این تیم دانش آموزی بر عهده سیده زهرا حسینی و مربیگری سکینه رسوک است.

رنجبر اضافه کرد: این تیم دانش آموزی دختران با نیازهای ویژه از پایه های هفتم، هشتم و یازدهم مدارس استثنایی شهر قشم در این مسابقات حضور دارد.

وی گفت: این مسابقات با حضور ۵۰ دانش آموز دختر با نیازهای ویژه (استثنایی) و هفت تیم از شهرستان های بندرخمیر، بندرلنگه، میناب، قشم، بستک و ناحیه یک و ۲ بندرعباس در رشته های دو میدانی ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر، پرش طول و پرتاب وزنه امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ دیماه) با هم به رقابت می‌پردازند.

دانش آموزان با نیازهای ویژه در پنج گروه تحت پوشش برنامه‌های این مدارس هستند

۱۲۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سه مدرسه استثنایی ارمغان، پیش حرفه ای طلوع و متوسط حرفه ای خاص فروزان این جزیره به صورت (مستقل و ضمیمه) تحصیل می‌کنند.

این تعداد از دانش آموزان در پنج گروه کم توان ذهنی، آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی تحت پوشش برنامه‌های این مدارس هستند.

در زمان حاضر ۲۲ نفر کادر آموزشی توانبخشی در مدارس استثنایی این جزیره فعال و مشغول خدمات رسانی به گروه‌های هدف هستند.

شهرستان قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این شهرستان مرزی شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=19681

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *