امروز : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۰
صفحه نخست | اجتماعی | دیالیز روزانه ۱۸ بیمار کلیوی در قشم

دیالیز روزانه ۱۸ بیمار کلیوی در قشم

منتشر شده در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم از دیالیز روزانه ۱۸ بیمار کلیوی این شهرستان در ۲ نوبت صبح و عصر خبر داد.

دیالیز روزانه ۱۸ بیمار کلیوی در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، سیدمحمود احمدی روز یکشنبه افزود: هم اکنون هفت تخت فعال و دستگاه دیالیز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قش به بیماران خدمات ارایه می دهند.

وی میانگین سنی بیماران دیالیزی این شهرستان را ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: ۷۵ درصد از این بیماران را مرد و ۲۵ درصد را زنان تشکیل می دهند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم توضیح داد: بیماران دیالیزی این جزیره ماهانه ۴۲۰ بار دیالیز می شوند.

احمدی اضافه کرد: طبق استانداردها هر بیمار دیالیزی در هفته‌ نیاز به سه تا چهار ساعت دیالیز دارد.

وی گفت: رعایت مسایل بهداشتی، معاینه های سالیانه، مصرف نکردن داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی موثر است.

دیالیز کلیه یک روش درمانی برای بیمارانی است که کلیه‌هایشان به طور کامل عمل نمی‌کند و سموم و فضولات بدن را از طریق دستگاه دفع می‌کند.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23248

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *