امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
صفحه نخست | اقتصادی | ۳۲۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در قشم معدوم شد

۳۲۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در قشم معدوم شد

اخبار :
منتشر شده در ۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳

 رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: ۳۲۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر عرضه این مواد ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این جزیره جمع آوری و معدوم شد.

۳۲۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در قشم معدوم شد

به گزارش پایگاه خبری قشم، محمد صدیق ارم  اظهار داشت: این میزان فرآورده خامی دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی و آبزیان حرام گوشت به دلایل مختلف از جمله عرضه غیر بهداشتی، نداشتن هویت، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف بودن از چرخه توزیع و مصرف ضبط و حذف شد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز این طرح ۱۰۲ مورد بازدید مشترک دامپزشکی با سایر ارگان های نظارتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی این جزیره انجام گرفت که در این بازدیدها تعداد ۱۰ مورد تخلف غیر بهداشتی بررسی و پیگیری شد.

رییس اداره دامپزشکی قشم تاکید کرد: قشموندان، گردشگران و مسافرین نوروزی گوشت مصرفی را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ مصرف، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.

ارم از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ اداره دامپزشکی قشم تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی و حفظ سلامت عمومی قشموندان و گردشگران از ۱۹ اسفندماه آغاز و تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

دامپزشکی به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، فعالیت های مربوط به امر دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد که با نبود آن بدون شک بخشی از سلامت جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

از جمله وظایف سازمان دامپزشکی به عنوان عضوی فعال از سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) بررسی بیماری های دامی، شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری ها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری های همه گیر و قرنطینه ای دام و همکاری با وزارت بهداشت در امر مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22570

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *