امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۲ طرح اقتصادی در جزیره لاوان بهره‌برداری شد

۲ طرح اقتصادی در جزیره لاوان بهره‌برداری شد

منتشر شده در ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
لاوان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: واحد نمک زدایی نفتا برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده و تمام تجهیزات آن ساخت متخصصان داخلی است.
محمدمهدی زهره وند افزود: برای ساخت و تجهیز واحد نمک زدایی از ظرفیت وامکانات موجود پالایشگاه استفاده شده که اگر از خارج خریداری می شد حداقل ۱۰۰میلیارد دریال هزینه در برداشت.
وی بیان داشت: واحد تولید بنزین یورو ۴ نیز ظرفیت تولید روزانه یک میلیون لیتر بنزین را دارد و برای ساخت آن ۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت لاوان اظهارداشت: هزینه ساخت این واحد تولید بنزین با سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها، سهام عدالت و سهامداران حقیقی در بورس تامین شده است.
وی گفت: امروز از انبار کالا و قطعات مهندسی معکوس شامل ۲ هزارو ۲۰۰ ردیف کالا با ۲۵ هزار قلم جنسِ ساخته شده نیز رونمایی شد.
زهره وند یادآورشد: با ساخت این کالاها و قطعات بدست متخصصان داخلی، از خروج ۲۹ میلیون یورو ارز جلوگیری شده است.
وی ادامه داد: ۱۶۰ واحد مسکونی کارکنان شرکت نفت لاوان هم امروز، با هزینه ۸۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
این مسوول گفت: پالایشگاه نفت لاوان در راستای مسوولیت اجتماعی خود برای ساخت و راه‌اندازی اسکله مسافری شهید سلیمانی و گلزار شهدای گمنام جزیره لاوان نیز ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11522

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *