امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۲۷ اردوی ورزشی در کیش برگزار شد

۲۷ اردوی ورزشی در کیش برگزار شد

منتشر شده در ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
اردوی ورزشی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، عزیز الله فرضی پور روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: اردوی تیم ملی فوتبال مردان و زنان، دوچرخه سواری، تنیس، تیرو کمان، فوتسال ژیمناستیک، وزنه برداری از جمله اردوهای برگزار شده در این جزیره طی سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: امسال نیز میزبانی از اردوهای متعددی در این جزیره برنامه ریزی شده که با توجه به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی حضور برپپایی اردوی این تیم یکی از اولویت های میزبانی در کیش است.

مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش یادآور شد: اولین اردوی برگزار شده در این جزیره طی سال جاری است که هم اکنون ۱۶ عضو تیم ملی ژیمناستیک جوانان زیر نظر مربیان تمرینات خود را برای حضور در مسابقات آسیا آماده می کنند.

فرضی پور یادآور شد: همچنین سال گذشته این جزیره شاهد برگزاری ۱۳۰ مسابقه ملی و بین المللی بود که میزبانی از انتخابی المپیک فوتبال قطع عضو و ناشنوایان غرب آسیا، شطرنج جام کیش و ماراتن کیش از جمله این مسابقات بود.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته به منظور ارتقای سطح فرهنگ ورزشی نیز ۵۱ دوره ورزش همگانی در رشته های مختلف برگزار شده است.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۴۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13463

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *