امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | کیش رتبه اول سطح واکسیناسیون کرونا در هرمزگان را دارد

کیش رتبه اول سطح واکسیناسیون کرونا در هرمزگان را دارد

منتشر شده در ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸
رتبه اول

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از اقتصاد۲۴، محمدرضا رضانیا با اشاره به اهمیت افزایش سطح واکسیناسیون در سطح جامعه برای جلوگیری از سویه‌های ویروس کرونا اظهار داشت: این مرکز هم اکنون به دنبال افزایش سطح پوشش افراد دریافت کننده دُز سوم است.   

وی افزود: هم اکنون حدود ۱۹ درصد از جمعیت ساکن جزیره دُز سوم خود را دریافت کرده اند و کادر درمان مستقر در مرکز تجمیعی واکسیناسیون جزیره واقع در تالار شهر همه روزه آماده ارایه خدمت به مراجعه کنندگان هستند.

رضا نیا در خصوص شیوع سویه اومیکرون نیز گفت: تا کنون در این جزیره بیمار مبتلا به سویه اومیکرون شناسایی نشده، اما این به منزله عدم شیوع ویروس نیست و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

در این جزیره تا کنون حدود ۱۱۵ هزار دُز واکسن شامل حدود ۵۶ هزار دُز در نوبت اول، حدود ۵۰ هزار دُز در نوبت دوم و ۹ هزار دُز در نوبت سوم تزریق شده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10071

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *