امروز : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۱
صفحه نخست | اجتماعی | کاهش۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

کاهش۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در استان هرمزگان با انجام طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده خبر داد.

کاهش۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز ۳۰ فروردین در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها که با حضور ریاست قوه قضاییه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد طی سخنانی، با بیان اینکه مجموعه قضایی این استان در سال ۱۴۰۲ طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده را به اجرا درآورد، گفت: در نتیجه اجرای این طرح، ارباب رجوع در دو هزار و ۲۳۷ مورد بدون تشکیل پرونده، به سمت بیمه‌ها ارجاع شدند و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر، دیه خود را بدون آنکه پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکل دهند، دریافت کردند.

وی در ادامه افزود: از این حیث، ورودی پرونده‌های مراجع قضایی استان هرمزگان در موضوع تصادفات، بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد و همچنین شاهد کاهش ۵۶ درصدی میانگین زمان ارجاع شکوائیه در محاکم استان هرمزگان هستیم که در نتیجه اقدامات انجام شده میانگین زمان ارجاع دادخواست ۲۱ درصد کاهش یافته است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین از کاهش ۴۳ درصدی میانگین زمان ترتیب اثر لوایح و همچنین کاهش ۵۶ درصدی میانگین زمان صدور گواهی عدم سوءپیشینه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در مراجع قضایی استان هرمزگان نیز خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی پارکینگ‌های استان هرمزگان نیز انقلاب بی‌سابقه‌ای صورت گرفت است به طوری که طی مدت اخیر، ۲۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه به ارزش ۳۸ میلیارد تومان به فروش رفت و حدود ۱۰ هزار دستگاه نیز در مراحل انجام مزایده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23204

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *