امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان؛ ۲۴ دی

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان؛ ۲۴ دی

منتشر شده در ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
پیش بینی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از بعد از ظهر جمعه از سمت مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان، بتدریج افزایش ابر آغاز خواهد شد و ساعات پایانی امشب و بامداد شنبه آسمان غالب نقاط استان، ابری خواهد شد.
مجتبی حمزه نژاد افزود: از روز شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه بارشی برروی استان پیش بینی می‌شود که سبب رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد شد.
وی گفت: شدت بارش این سامانه طی روز‌های یکشنبه تا سه شنبه و عمدتا در غربی‌ترین نقاط استان (غرب و شمال شهرستان‌های پارسیان و بستک) همچنین مناطق شرقی استان، بخش‌هایی از مرکز استان و شمال تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: لازم به ذکر است، با توجه به فعالیت همزمان این سامانه بارشی در استان‌های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه‌ها وسد‌ها در تمامی شهرستان‌ها و مناطق مستعد استان توصیه اکید می‌گردد.
وی گفت: دریا نیز طی این مدت، ابتدا با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه ۲۸ دی، تا پایان هفته آینده با وزش تندباد‌های غربی بطور کامل، مواج خواهد شد. توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از نظر دمایی حین فعالیت سامانه بارشی، افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه همچنین کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌گردد و با خروج سامانه بارشی از اواسط هفته آینده، کاهش محسوس دمای کمینه مورد انتظار است. 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *