امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱
صفحه نخست | اقتصادی | پایان عملیات خط انتقال آب شهر درگهان

پایان عملیات خط انتقال آب شهر درگهان

اخبار :
منتشر شده در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۹

 فرماندار قشم از پایان عملیات خط انتقال آب درگهان از تاسیسات شیرین سازی قشم مولد به عنوان ارمغانی از جنس وفای به عهد دولت مردمی در آستانه نوروز ۱۴۰۳ و با هدف بهبود و رفع کمبود آب و وضعیت آبرسانی این شهر بندری خبر داد.

پایان عملیات خط انتقال آب شهر درگهان

به گزارش پایگاه خبری قشم، محمد محمدحسینی روز سه شنبه افزود: این عملیات اجرایی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال و با حمایت استاندار هرمزگان و شرکت آب و فاضلاب این استان به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در این طرح ۱۶ کیلومتر خط لوله به قطر ۴۰۰ میلی متر اجرا شده است که با بهره با بهره‌برداری از این خط انتقال، بیش از ۲۳ هزار نفر از ساکنان شهر درگهان و هلر از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار قشم توضیح داد: این طرح جهادی که از دی ماه آغاز شده بود با انجام تلاش‌های جهادی در کمتر از ۲ ماه به پایان رسید.

محمدحسینی از پیگیری‌های استاندار هرمزگان، شرکت آبفای هرمزگان و تمامی جهادگرانی که این طرح را به سرانجام رساندند تقدیر و قدردانی کرد.

درگهان شهری تجاری و بندری و دارای بازارهای متعدد است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار دارد.

این شهر بندری سالیانه پذیرای جمع زیادی مسافر و گردشگر از اقصی نقاط ایران است که هنگام سفر به شهرستان پر جاذبه قشم از این شهر بازدید و خرید از ۱۶ مجتمع تجاری و بازار این شهر از برنامه های ثابت سفر آنان است.

تعداد قابل توجهی از اهالی این شهر بندری به صیادی مشغول هستند و بر اساس آمار اعلامی شیلات نزدیک ۶۰۰ صیاد و بالغ بر ۸۰ فروند قایق و ۴۷ لنج در اسکله صیادی این بندر فعالیت دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22267

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات