امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴
صفحه نخست | اجتماعی | هزینه سیلندر گاز مایع در قشم ۲۵ درصد افزایش یافت

هزینه سیلندر گاز مایع در قشم ۲۵ درصد افزایش یافت

منتشر شده در ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۳
هزینه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ فرهاد نظری روز یکشنبه با بیان افزایش هزینه ،افزود: قیمت تمام شده برای خرید گاز، حمل و نقل و توزیع هر سیلندر گاز  ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: هزینه‌های نگهداری و تعمیر ماشین آلات، ابزار و تجهیزات، تاسیسات سیلندر پرکنی، حقوق و مزایای کارکنان این شرکت، هزینه های اداری و جاری نیز بخش دیگری از هزینه شرکت مشعل گاز است که در هزینه تمام شده سیلندرها لحاظ نشد.

مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم تصریح کرد: به صورت میانگین ۲۵ هزار ریال برای خرید گاز، ۳۰ هزار ریال برای  حمل، ۴۵ هزار ریال برای توزیع برای هر سیلندر هزینه می‌شود.

وی افزود: همچنین  ۱۰ هزار ریال نیز به پورسانت نمایندگی ها و متولیان فروش در جزیره اختصاص دارد.

نظری ادامه داد: با پایان دوره ۲۰ ساله معافیت مالیاتی شرکت مشعل گاز، مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ ریال به صورت متوسط برای هر سیلندر گاز مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های مختلف، به ویژه هزینه حمل و نقل، تاثیر مهمی در افزایش قیمت تمام شده این شرکت داشته است.

مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم افزود:  روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ سیلندر گاز در قشم خریداری می‌شود که برابر با مصرف ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گاز است.

وی ادامه داد: برای تامین این میزان گاز، روزانه ۲ تانکر به جزیره وارد می شوند که هزینه حمل، پرداخت کاپوتاژ، بیمه، کرایه لندیگرافت و عوارض برای آن در مجموع روزانه ۸۰ میلیون ریال هزینه در بر دارد.

نظری با اشاره به فعالیت ۴۸ نمایندگی و عامل فروش در قشم خاطرنشان کرد: وضعیت این جزیره به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، با مساحتی حدود یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و وجود ۶۵ روستا، با هیچ کدام از جزیره‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

نظری در پایان گفت: با توجه به آمارهای جمعیتی و میزان توزیع سیلندر گاز توسط شرکت مشعل گاز، هیچ کمبودی در زمینه تامین گاز مصرفی ساکنان جزیره قشم وجود ندارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3591

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *