امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
صفحه نخست | اجتماعی | نماز عید قربان در قشم برگزار نمی‌شود

نماز عید قربان در قشم برگزار نمی‌شود

منتشر شده در ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۳
قربان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،امام جمعه موقت قشم شامگاه سه‌شنبه در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان قشم، برگزاری نماز عید قربان به صلاح نیست.

حجت الاسلام مهدی بهرمند با تبریک عید، افزود: مردم می‌توانند نماز عید را به صورت فرادا در منزل خود اقامه کنند.

شورای روحانیت اهل سنت شهرستان قشم نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک ایام عید قربان، آمده است: با توجه به گسترش روز افزون ابتلا به بیماری کرونا و افزایش بی سابقه موارد بستری و مرگ و میر ناشی از آن در روزهای اخیر در شهرها و روستاهای جزیره قشم، و نیز ابلاغ و توصیه متولیان امر، بر اساس تصمیم شورای روحانیت اهل سنت این شهرستان، مراسم نماز عید قربان امسال در شهرها و روستاهای جزیره برگزار نمی‌شود.

در ادامه این بیانه ذکر شده است: نمازگزاران محترم می‌توانند نماز عید قربان را به صورت انفرادی یا به جماعت در منازل خود برگزار کنند. شایان ذکر است که دید و بازدیدهای عید و برگزاری دورهمی و میهمانی در این ایام می‌تواند داغ‌دار شدن خانواده های دیگر و حسرت‌های غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه بیانیه بر واکسیناسیون به عنوان موثرترین راهکار برای کنترل نسبی بیماری کرونا تاکید شده است و برای کاهش مرگ و میر ناشی از آن از کلیه شهروندان ۵۰ ساله و بالاتر که ظرفیت تزریق واکسن برای آنان فراهم است تقاضا شده در اسرع وقت برای دریافت واکسن به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *