امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
صفحه نخست | اجتماعی | ۱۷۰ مگاوات ظرفیت واحد دوم نیروگاه قشم وارد مدار می‌شود

۱۷۰ مگاوات ظرفیت واحد دوم نیروگاه قشم وارد مدار می‌شود

منتشر شده در ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۳
مگاوات

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ سید فرید الدین معصومی در نشستی خبری با اشاره به این که واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم را رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح می‌کند افزود: ظرفیت واحد نخست این نیروگاه ۱۷۰ مگاوات است که در مردادماه امسال افتتاح شد با فعالیت واحد دوم این طرح، توان تولید نیروگاه به ۳۴۰ مگاوات برق می‌رسد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی کل نیروگاه ۶۰ درصد است، اما پیشرفت فیزیکی واحد‌های گازی ۹۹ درصد است و واحد بخار این نیروگاه نیز نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وارد مدار خواهد شد.

معصومی تصریح کرد: این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه مرحله با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ مگاوات برق در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با بیان نیاز جزیره قشم به برق در ایام تابستان بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ مگاوات است ومیزان مصرف در سایر ماه‌های سال بین ۸۰ تا ۱۰۰ مگاوات برآورد می‌شود گفت: ظرفیت تولید برق در این جزیره در تابستان ۸۰ مگاوات و در زمستان حدود ۴۰ مگاوات بود که با بهره برداری از دو واحد گازی نیروگاه قشم، ظرفیت صادرات برق به استان هرمزگان نیز به وجود آمده است.

معصومی افزود: دومین واحد گازی این نیروگاه ۲۸ شهریور به شبکه سراسری متصل شد و پنج شنبه هشتم آبان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی به فرایند تبدیل پست نیروگاه قشم از AIS به GIS با درخواست وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: پس از آنکه این تبدیل انجام گرفت و پست GIS آماده راه اندازی شد، اما شرکت چینی اعلام کرد به دلیل شرایط کرونا امکان حضور در ایران را ندارد براین اساس و با قبول خطرپذیری ۱۸ میلیون دلاری کار راه اندازی آن به دست متخصصان داخلی با موفقیت انجام شد.

معصومی نیاز سوخت گاز نیروگاه قشم را ۱۰۰ هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو متعهد شده بود که این میزان گاز را برای سوخت نیروگاه تأمین کند که در حال حاضر ۵۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز برای نیروگاه تأمین شده و انتظار می‌رود که وزارت نیرو بقیه نیاز نیروگاه قشم را نیز با همکاری منطقه آزاد قشم، تأمین کند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح برای ۴۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری کامل نیز ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3523

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *