امروز : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
صفحه نخست | سیاسی | مردم روزه دار قشم یک صدا آزادی قدس شریف را فریاد زدند

مردم روزه دار قشم یک صدا آزادی قدس شریف را فریاد زدند

منتشر شده در ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳

مردم متعهد، انقلابی شهرستان مرزی قشم امروز کنار ملت های آزاده جهان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه قهرمان از جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

مردم روزه دار قشم یک صدا آزادی قدس شریف را فریاد زدند

به گزارش پایگاه خبری قشم، مردم روزه دار و همیشه در صحنه سرزمین آب و آفتاب پس از برپایی نماز جمعه در آخرین جمعه ماه رمضان هم صدا با دیگر امت های اسلامی از محلات و مساجد مختلف این شهر در قالب ۲ مسیر راهپیمایی خود را شروع و با تجمع مقابل میدان امام خمینی(ره) قشم ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه قهرمان از جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “قدس بود تجلی عشق و دین – پیام مرگ غاصب فلسطین”، “یا ایها المسلمون غزه شده غرق خون”، “هیهات از اسارت – ایمان، جهاد، شهادت”، “آمریکا، اسرائیل عامل هر جنایت – این دو رژیم فاسد، باعث هر شرارت”، “مرگ به کودک کش مردم فریت – نصر من الله و فتح قریب”، “ماییم و جنگ با دیو – از غزه تا اسرائیل” و “رژیم اشغالگر فلسطین – باید شود محو ز روی زمین” بار دیگر بر آرمان های خمینی کبیر در دفاع از حق و حقوق ملت بی دفاع فلسطین تاکید و به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و حماسه ای دیگر آفریدند.

در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال نیز همچون سال های گذشته، شماری از خانواده های معظم و معزز شهدا، آزادگان، ایثارگران، جانبازان، مدیران اداری و شورای تامین شهرستان مرزی قشم و سازمان منطقه آزاد با زبان روزه حضور یافتند.

از نکات جالب دیگر این مراسم اینکه، گروه های ثابت و سیار اورژانس قشم نیز در آماده باش کامل به سر می بردند و در طول مسیرهای راهپیمایی برای ارایه خدمات اورژانسی و درمانی به راهپیمایان شرکت کننده در روز قدس، مستقر شده بودند.

در این میان، حضور عوامل انتظامی، جلب توجه می کرد که برای برقراری نظم و امنیت مراسم راهپیمایی در همه مسیرها به خصوص مصلی های اهل سنت و تشیع حضور چشمگیری داشتند که حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها و تسهیل رفت و آمد خودروها از جمله این موارد بود.

محوری ترین شعار روز جهانی قدس امسال شهرستان مرزی قشم با توجه به شرایط موجود «پیرو خط رهبریم – دشمن هر ستمگریم» بود.

در ۲ مسیر از پیش تعیین شده راهپیمایی شهر قشم بنرها و دست نوشته های متعددی نصب شده بود که بر روی آنها سخنانی از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به چشم می خورد.

در روز قدس امسال، بازهم شور و شعور در هم آمیخت و مردم وفادار و انقلابی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب، بار دیگر با مشت های گره کرده خود و فریادهایی که بر سر استکبار جهانی فرود آوردند، علاوه بر آنکه موجب استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بیش از پیش فراهم آوردند، دشمنان را نیز نا امید تر از قبل کردند.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه هفت بندی سراسری نیز قرائت شد که با مشت های گره شده و بانگ رسا و توحیدی “الله اکبر” و “خامنه ای رهبر” حاضران تایید شد.

در بخشی از این قطعنامه که در هفت بند قرائت شد، آمده است: نبرد طوفان الاقصی و استمرار معجزه گون مقاومت ۱۸۳ روزه مردم غزه و مجاهدان فلسطینی نقطه عطف سرنوشت سازی در مبارزه با موجودیت جعلی رژیم خبیث و اشغالگر صهیونیستی را رقم زد و شمارش معکوس برای نابودی غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را سرعت بخشیده است، با تحسین و تکریم پایداری و ایستادگی مردم فلسطین و رزمندگان تاریخ ساز حماس و جهاد اسلامی، از حمایت ها و پشتیبانی های عملی و میدانی مقتدرانه جبهه مقاومت اسلامی برای مقابله و پاسخ به جنایت وحشیانه غاصبان متوحش در غزه تجلیل و بر تداوم آن تاکید می کنیم.

در این قطع نامه تاکید شده است: جنایات تروریستی رژیم خبیث صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رسیدن سرداران رشید سپاه اسلام محمد رضا زاهدی و حاج رحیمی مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و شهدای همراه و اقدامات وحشیانه گروهک تروریستی جیش الظلم و اشرار مسلح وابسته به سرویس های جاسوسی بیگانه در جنوب شرق کشور را ۲ روی یک سکه دانسته و ضمن محکومیت شدید این جنایات از دلاوران مردان دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور می خواهیم با پیگیری مجازات پشیمان کننده عاملان این جنایات، با تعمیق اشراف اطلاعاتی و حفظ آمادگی های همه جانبه اجازه هر گونه عرض اندام از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی علیه امنیت ملی و آرامش جامعه را سلب و با آن قاطعانه برخورد کنند.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

تا امروز، هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *