امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
صفحه نخست | اقتصادی | مجلس «بودجه‌ای عاقلانه» را تصویب کند

مجلس «بودجه‌ای عاقلانه» را تصویب کند

منتشر شده در ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قشم اظهار کرد: توقع جامعه از مجلس انقلابی آن است که برنامه بودجه سال آینده را با وسواس کافی و دقت لازم بررسی کند.

 

وی با بیان اینکه ساختار بودجه کشور نیازمند اصلاح است، افزود: تکیه بر نفت یک آسیب بزرگ برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود و هر چند ادعا می‌شود بودجه ۱۴۰۰ تنها ۲۲ درصد متکی به درآمد نفتی است اما بنابر گفته کارشناسان، تکیه بودجه تقدیمی به نفت بیش از ۴۰ درصد است و باید اصلاح شود.

 

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: دشمن از مزایای انرژی پایدار هسته‌ای همچون تامین نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف عملی و پزشکی آگاه است و از این ناحیه به دنبال کارشکنی است.

 

حجت الاسلام دکتر تارم ادامه داد: عقب ماندگی کشورها در مسیر انرژی هسته‌ای به وابستگی آنان در اقتصاد و پیروی از سیاست‌های ننگین استکبار جهانی می‌انجامد.

 

رونق تولید در بودجه سال آینده دیده نشده است

 

وی بی‌توجهی به رونق تولید را از مهمترین ایرادات بودجه ۱۴۰۰ دانست و اضافه کرد: بودجه تقدیمی به گونه ای که تنها ۱۲درصد (۱۰۴هزار میلیارد تومان) برای امور تولیدی و عمرانی منظور شده درحالی که این مبلغ برای امور جاری دولت ۶۳۷ هزار میلیارد تومان است.

 

امام جمعه شهرستان قشم با تاکید بر جلوگیری از مقروض کردن دولت آینده، گفت: بیکاری، ارزش پول ملی و سایر مولفه‌های کلیدی در گروه بودجه است و باید به طور دقیق مورد موشکافی نماینگان خانه ملت قرار بگیرد تا بودجه‌ای عاقلانه تصویب و اجرایی شود.

 

تارم اظهار کرد: بزرگترین حملات سایبری تاریخ به دولت آمریکا، حقیقت ادعای تکنولوژی و استحکام موانع سایبری این کشور را برای جهانیان برملا ساخت.

 

وی با بیان اینکه در این خصوص نکاتی حائز اهمیت است، افزود: نخستین نکته امدادهای غیبی است که امام امت به آن اشاره کرده و نباید از قدرت خدا در این مسئله غفلت کرد.

 

ایران در میان ۵ کشور اول دنیا در دانش سایبری است

 

امام جمعه شهرستان قشم گفت: دومین نکته، دانش سایبری ایران اسلامی است و دشمن اذعان دارد ایران جزو پنج کشور نخست جهان در دانش سایبری بوده و از متخصصان جوان و متعد در این زمینه برخوردار است.

 

تارم بیان کرد: مفتخریم که واکسن کرونای ایرانی در حالی به مرحله آزمایش انسانی می‌رسد که درگیر با تحریم‌های ناجوانمردانه بوده اما همگام با کشورهای پیشرفته توانسته در این مسیر حرکت کند.

 

وی عنوان کرد: جوانان انقلابی ایران اسلامی همواره در تبدیل تحریم به فرصت موفق بوده‌اند و باید برای شکوفایی کشور بر توان داخلی تکیه کرده از عهدشکنان دل برید.

 

امام جمعه شرستان قشم با تاکید بر اینکه همه باید در سایه قانون بویژه قانون اساسی و رهنمودهای ولی امر مسلمین قرار بگیرند، گفت: از هر گونه حاشیه‌سازی باید اجتناب شود.

 

تارم سالگرد شهادت سردار غلامشاه ذاکری از فرماندهان سپاه جزیره قشم را گرامیداشت و افزود: دستاوردهای انقلاب ثمره ولایت اهل بیت(ع) و عنایات خاصه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

امام جمعه شهرستان قشم خاطرنشان کرد: ۹ دی با روز ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب قابل قیاس است و بار دیگر نشان داد عامل موفقیت ما بصیرت و میثاق با ولایت است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *