امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | قنات کاریز؛ از جاذبه های دیدنی کیش در هرمزگان

قنات کاریز؛ از جاذبه های دیدنی کیش در هرمزگان

منتشر شده در ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۸
کاریز

به گزارش پایگاه خبری قشم، جزیرهٔ کیش جزیره‌ای ایرانی در خلیج فارس و از بخش‌های بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. شکل این جزیره بیضی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. جزیره کیش جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که قنات کاریز یکی از آنها است.

قنات کاریز

کاریز، قناتی با قدمت ۲۵۰۰ ساله که روزگاری آب شیرین مردمان این منطقه را تامین می کرده است اکنون به شهر زیرزمینی شگفت انگیزی تبدیل شده است که با سقفی تزئین شده از مرجان و صدف های طبیعی پذیرای گردشگران می باشد. در مسیر خود از راه روهای متعددی با معماری ظریف و نورپردازی زیبا خواهید گذشت و در گوشه و کنار دیواره های قنات شاهد فسیل های زیبایی از گوشماهی خواهید بود که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.بخشی از غرفه های این قنات صنایع دستی ایران را در خود جای داده است و در انتهای بازدید خود وارد سرسرایی خواهید شد که رستوران و چایخانه سنتی انتظار شما را می کشند.

مهندس منصور حاجی حسینی ایرانی مقیم آلمان با سرمایه گذاری خصوصی در سال ۱۳۷۸ اقدام به ساخت مجموعه فرهنگی سیاحتی شهرزیرزمینی کیش کاریز نمود.

بازار سنتی قنات کیش در دو رشته به طول ۱۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۳ تأسیس شده‌است. هدف از ایجاد این بازار ارائهٔ صنایع دستی و دستاوردهای سنتی نقاط مختلف ایران می‌باشد.

این بنا تنها بنایی در جهان است که سقف آن مملو از صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی است. مسجد یا نمازخانه شهر زیرزمینی کیش، تنها مسجد مرجانی در جهان است که سقف آن پر از سنگواره و فسیل‌های دریایی است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *