امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
صفحه نخست | اخبار قشم | قطعی برق نباید بر سایت‌های آب شیرین کن قشم اعمال شود

قطعی برق نباید بر سایت‌های آب شیرین کن قشم اعمال شود

منتشر شده در ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
آب شیرین کن

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، محمد محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان آب و برق و اصحاب رسانه قشم با اشاره به اهمیت مسایل پدافند غیر عامل «دفاع بدون سلاح» افزود: قطعی برق آب شیرین کن ها در هنگام قطعی برق پذیرفتنی نیست و باید برای رفع این مشکل راه حل مناسبی در نظر  گرفت.

وی ادامه داد: باید ترتیبی اندیشیده شود که خط انتقال برق جداگانه‌ای برای سایت‌های آب شیرین کن و ایستگاه‌های پمپاژ در نظر گرفته شود.

فرماندار قشم همچنین با اشاره به مشکلات تامین آب قشم تصریح کرد: جزیره قشم که در میان آب قرار گرفته، تشنه آب است و رفع این مشکل کاری فردی نیست.

وی با انتقاد از برخی رویه‌های موجود در جزیره قشم مبنی بر رفع مشکل آب با یک نشست یا مذاکره، افزود: حل کامل مشکل آب قشم امری جمعی است که از مطالبه‌گران، تا مسوولان دولت و منطقه آزاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه و جماعات و افراد دارای تریبون در آن سهیم هستند.

محمد حسینی توضیح داد: اقشار مختلفی در ایجاد مطالبه تامین آب و رساندن این مطالبه درست مردم به مسوولان مربوطه سهیم بوده‌اند و درست نیست که برخی با عکس یادگاری آن را به نام خود مصادره کنند.

وی اظهار داشت: مردم آگاه و ناظر رفتار مسوولان در بحث رفع مشکل آب هستند و همدلی و هم‌افزایی مسوولان می‌تواند در تحقق این هدف موثر باشد.

فرماندار قشم با اشاره به افتتاح طرح‌ها و ابرپروژه‌ها در این شهرستان افزود: در بهره‌برداری این طرح‌ها باید پیوست عدالت نیز دیده شود و در قالب آن مشکلات مردم رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سازمان منطقه آزاد قشم باید به عنوان مسوولیت اجتماعی خود برای رفع مشکلات مردم همراهی کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13476

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *