امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | فرماندار : تزریق واکسن شرط ورود به قشم است

فرماندار : تزریق واکسن شرط ورود به قشم است

منتشر شده در ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۱
ورود

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، محمد محمدحسینی تختی روز شنبه در جلسه ستاد کرونای قشم گفت: مسافران ورودی از کشورهای خارج نیز در بدو ورود آزمایش و در صورت تشخیص بیماری قرنطینه می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سفرها به قشم، تا پایان نوروز تمهیدات لازم برای کنترل مسافران، اسکان و جلوگیری از هرگونه تجمع اتخاذ شود.

فرماندار قشم تصریح کرد: با توجه به ارتباط دانش‌آموزان، مدرسه و منازل لازم است برای جلوگیری از شیوع سویه جدید، دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکرده‌اند به مدارس وارد نشوند.

وی اظهار کرد:دریافت نوبت سوم واکسن، زدن ماسک، جلوگیری از عادی انگاری و فاصله گذاری اجتماعی راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری است و برای جلوگیری از بروز پیک جدید کرونا در قشم این موارد رعایت بیشتری شود.

محمدحسینی تختی افزود: مصوبات جلسات ستاد مقابله با کرونای شهرستان از طرف اعضای ستاد یه صورت جدی پیگیری شود.

زمان و مکان تزریق نوبت سوم واکسن اطلاع رسانی شود

فرماندار قشم گفت: با توجه به تاثیر واکسیناسیون بر کاهش شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا، توسط شبکه بهداشت و درمان قشم زمان و مکان تزریق نوبت سوم واکسن مهیا و اطلاع رسانی شود.

وی افزود: هماهنگی بین نهادهای متولی در این امر به صورت مرتب انجام شده و نتایج حاصله به ستاد مقابله با کرونای شهرستان گزارش شود.

محمدحسینی تختی ادامه داد: مرکز بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها به صورت هفتگی از بازارچه ها و مراکز تفریحی و تجمع افراد بازدید به عمل آورده و با متخلفان برخورد جدی شود.

تبلیغات منفی در فضای مجازی برای واکسیناسیون به ضرر جامعه است

فرماندار قشم با انتقاد به برخی شبکه‌های مجازی که در قشم فعالیت می‌کنند گفت: تبلیغات منفی و اطلاع رسانی غلط برخی افراد در مورد تزریق نکردن واکسن کرونا و تبلیغ نوعی واکسن خاص باعث بروز مشکلاتی در قشم شده است که این امر به ضرر سلامت جامعه است.

وی افزود: متولیان امر به این موضوع ورود کرده و با خاطیان و انتشار دهندگان اکاذیب و نظرات جعلی برخورد کنند.

محمدحسینی تختی ادامه داد: گروه‌های فعال در فضای مجازی باید محلی برای اطلاع رسانی صحیح باشند و از انتشار موارد غلط اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: مدیران و گردانندگان این گروه‌ها در صورت انتشار هرگونه مطلب کذب باید توسط پلیس فتا برخورد شود و لازم است مردم شهرستان این موارد خلاف را به نیروی انتظامی گزارش کنند.

واردات و فروش گیاه لاکی بامبو در قشم ممنوع است

فرماندار قشم گفت: با توجه به مشاهده پشه آئدس در استان هرمزگان و جلوگیری از انتشار آن، واردات و فروش گیاه لاکی بامبو که محل لانه گزینی این حشره است در قشم ممنوع است.

وی افزود: همچنین لازم است نهادهای متولی در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی لاستیک‌های بلا استفاده و فرسوده به صورت جدی وارد عمل شوند.

محمدحسینی تختی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان قشم نیز به صورت منظم بازدید از مراکز تله گذاری این نوع حشره انجام داده و گزارش هرگونه موارد مثبت حضور آن و یا موارد ابتلا به بیماری‌های حاصل از گزش پشه آئدس را به فرمانداری گزارش کند.

پشه آئدس در ۳۰ سال گذشته در جهان گسترش یافته و ۲ تا سه سالی می شود که سر و کله آن در استان هرمزگان پیدا شده است و امسال نیز چند مورد از آن در بندرعباس و بندر خمیر مشاهده شده است.

این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9789

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *