امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰
صفحه نخست | قشم | اعمال قانون ۸۷۸۸ خودروی حادثه ساز در قشم

اعمال قانون ۸۷۸۸ خودروی حادثه ساز در قشم

منتشر شده در ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم گفت: از ۲۶ اسفند تا پایان روز هشتم فروردین جاری هشت هزار و ۷۸۸ دستگاه خودروی حادثه ساز در اجرای طرح نوروزی در سطح معابر این جزیره اعمال قانون شدند.

اعمال قانون۸۷۸۸ خودروی حادثه ساز در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، سرگرد مهدی رسول زاده اظهار کرد: این تعداد خودرو در راستای پیشگیری از حوادث ناگوار تصادفات رانندگی همزمان با شروع طرح نوروزی از سوی ماموران پلیس راهور این شهرستان مرزی، با جرایم رانندگی حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ توقیف و اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای مرحله اول سفرهای نوروزی (۲۶ اسفند سال گذشته تا پایان روز هشتم فروردین جاری) ۱۳ فقره تصادف جرحی با ۱۸ مصدوم، ۲ فقره تصادف خسارتی و یک فقره تصادف فوتی با ۲ جان باخته از مردم جامعه محلی و بومی این جزیره در جاده های سرزمین آب و آفتاب رخ داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم علت اصلی تصادفات منجر به فوت در صحنه را «سرعت بالا و عدم توجه به جلو» عنوان کرد و همچون همیشه به رانندگان متذکر شد که از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز کنند.

سرگرد رسول زاده اضافه کرد: در اجرای طرح ارتقای انضباط اجتماعی نیز تعداد ۲۰ دستگاه خودرو و هفت دستگاه موتور سیکلت به دلیل انجام رفتار مخاطره آمیز و چند تخلف همزمان توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی به رانندگان و مسافرین نوروزی که در سطح معابر قشم به ویژه جاده های ساحلی، شهری و بین شهری رفت و آمد می کنند توصیه کرد: توجه کافی و لازم به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی داشته باشند و حتما به تابلوهای هدایت مسیر توجه کرده و به موقع تصمیم گیری لازم را داشته باشند تا شاهد آمد و شدهایی ایمن و حوادث کمتری در سطح معابر باشیم.

طرح نوروزی پلیس راه از روز ۲۴ اسفندماه در جزیره قشم آغاز شده و تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22653

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *