امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۰
صفحه نخست | هوا شناسی | صدور دو هشدار هواشناسی در هرمزگان

صدور دو هشدار هواشناسی در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹

هشدار سطح نارنجی دریایی و سطح زد هواشناسی در هرمزگان صادر شد.

صدور دو هشدار هواشناسی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه بارشی جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه از اواخر وقت یکشنبه تا روز سه شنبه در سطح استان فعال است که شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش نسبتا شدید باد بویژه در مناطق غربی و شمال استان و مناطق مرکزی خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه مناطق و شهرستان‌های بندرعباس، بستک، قشم، پارسیان، سیریک، خمیر، میناب، رودان، بشاگرد، بندرلنگه، تنب بزرگ، جزیره سیری، بوموسی، جاسک، جزیره لاوان، کیش و حاجی آباد خواهد بود.
حسن زاده افزود: بر اثر فعالیت این سامانه، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود مردم از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و در عبور از مسیل‌ها احتیاط کنند همچنین در این مدت فعالیت‌های کوه نوردی ممنوع است و کشاورزان از محصولات کشاورزی خود محافظت کنند.

حسن زاده از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی نیز خبرداد و افزود: بر اثر این سامانه از روز یکشنبه تا جمعه شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود.

وی گفت: از روز یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۶ نات) همراه با رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر نزدیک (۶ پا) پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه، خلیج فارس تنگه هرمز دریای عمان خواهد بود گفت: از روز سه شنبه تا جمعه نیز وزش باد شدید شمال غربی تا جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (٢٨ نات) همراه با رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر نزدیک (۷پا) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با فعالیت این سامانه احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار نسبتا شدید باران، اختلال در تردد‌های دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن زاده گفت: توصیه می‌شود دستگاه‌های امداد رسان در مناطق دریایی استان تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی اندیشیده شود و از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی جلوگیری و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22499

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات