امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸
صفحه نخست | اخبار قشم | شرکت های لنج سازی در قشم ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی کنند

شرکت های لنج سازی در قشم ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی کنند

منتشر شده در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۸
لنج سازی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، صادق رستمی روز شنبه در گفت و گویی با هشدار نسبت به ادامه این وضعیت در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب اظهار داشت: هم اکنون ۱۷ شرکت لنج سازی فایبر گلاس در سایت صنعتی کاوه (محور کووه ای به لافت) به صورت فعال در حال تولید شناور هستند که متاسفانه تعدادی از شرکت های یادشده احساس مسوولیتی نسبت به امحاء پسماندهای ویژه صنعتی ندارند و مطابق با قانون مدیریت پسماند آن را اجرا نمی کنند.

وی ادامه داد: بارها و بارها در بازدیدهای انجام شده از سوی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شاهد سوزاندن پسماندهای ویژه شرکت ها بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و قانون هوای پاک و حفاظت خاک بوده ایم که این عمل مغایر با تمامی قوانین و استانداردهای محیط زیست است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم اضافه کرد: از این رو در سال گذشته برای ساماندهی پسماندهای تولیدی شرکت های لنج سازی چند جلسه کارگروه پسماند با حضور رییس دادسرا و صاحبان لنج سازی ها در فرمانداری برگزار شد که مصوبه این جلسه منتج به جمع آوری و انتقال حدود ۲۰۰ تُن پسماند ویژه که به صورت ریخت و پاش در اطراف شرکت وجود داشت شد که این انتقال پسماندها با هزینه خود شرکت ها انجام گرفت.

رستمی توضیح داد: متاسفانه به رغم اخطاریه های صادره از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قشم انتقال باقیمانده پسماندهای ویژه از طرف صاحبان شرکت ها انجام نگرفته است.

وی افزود: در فروردین جاری نیز تعداد پنج اخطاریه به شرکت های لنج سازی که امحاء پسماندها را به روش سوزاندن برای کاهش حجم آنها به خصوص در ایام ۱۳ روزه از تعطیلات نوروزی انجام داده اند، صادر شده است که این شرکت ها در سه ماهه دوم سال جاری در فهرست لیست صنایع آلاینده استان قرار می گیرند و عوارض آلایندگی از طرف اداره کل دارایی استان هرمزگان از آنها دریافت خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: طبق آخرین مشاهدات و بازدیدهای انجام شده از سوی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان این شرکت‌های لنج سازی پسماندهای تولیدی را به راحتی در زمین‌های اطراف شرکت و یا در سد اختصاصی پی پشت به صورت پراکنده رها می‌کنند.

وی افزود: پسماندها مخلوطی از پشم شیشه، رزین، چسب و فایبر گلاس است که آتش زدن آن باعث ایجاد یک بحران محیط زیستی می‌شود.

رستمی گفت: امید است با جانمایی انبار پسماند و انتقال این پسماندها از جزیره زیبای قشم به سرزمین اصلی امحای آن به صورت اصولی انجام شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13313

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *