امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | سدهای هرمزگان آماده آبگیری در بارندگی های پیش روی هستند

سدهای هرمزگان آماده آبگیری در بارندگی های پیش روی هستند

منتشر شده در ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰
بارندگی های

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، حسین عباس‌زاده روز سه شنبه در این خصوص با اشاره به ورود سامانه بارشی به هرمزگان افزود: از آنجایی که ذخیره سدهای استقلال و سرنی میناب و سد شمیل و نیان بندرعباس رو به پایان است، لذا در مواجهه و کنترل بارندگی های پیش روی مشکلی نداریم.
وی بیان داشت: اکنون ۱۸۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت ۲۴۰ میلیون مترمکعبی سد استقلال میناب، ۴۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت ۶۱ میلیون مترمکعبی سد سرنی، ۸۴ میلیون مترمکعب از ظرفیت ۹۸ میلیون مترمکعبی سد شمیل و نیان و ۷۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت ۲۱۰ میلیون مترمکعبی سد جنگین خالی است.

عضو هیات مدیره شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به تاثیر بالای بارندگی در مناطق گذری رودخانه جاماش بندرعباس و احتمال وقوع سیلاب سنگین مردم مستقر در این مناطق به‌ویژه در منطقه تخت و قعله قاضی و چاه اسماعیل  احتیاط‌ کنند.
عباس‌زاده یادآورشد: در شهر پارسیان هم به علت واقع شدن در حوزه رودخانه، احتمال سیلاب شدید و آبگرفتگی معابر از دیگر مناطق بیشتر است که باید تمهیدات لازم در این شهر صورت گیرد.
وی هشدا دارد: مردم هرمزگان در روزهای جمعه تا دوشنبه (۱۰ تا ۱۳ دیماه جاری) از رفتن به حریم رودخانه ها خودداری کنند.

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی ۲ سامانه قدرتمند بارشی از بامداد چهارشنبه هفته جاری سراسر استان هرمزگان را فرا می گیرد و احتمال وقوع بارش های بیش از ۱۰۰ میلیمتر وجود دارد و بارندگی ها در مناطق مختلف هرمزگان از روز جمعه شدت می گیرد و بارندگی ها تا دوشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان دراین زمینه گفت: با توجه به شدت بارش ها و پیش بینی های سازمان هواشناسی احتمال وقوع بارندگی تمام دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل با بسیج امکانات برای ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به‌سر ببرند.

وی ادامه داد: تمامی مرخصی ها و ماموریت های مدیران دستگاه های اجرایی استان هرمزگان ذیربط تا اطلاع ثانوی لغو شده است وفرمانداران شهرستان های تابعه استان با برگزاری فوق‌العاده نشست های بحران تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند و در این زمینه بخشداران سراسر استان ستاد مقابله با بحران بخش ها را فعال کنند و تمامی شهرداران و دهیاران با بسیج امکانات در آمادگی کامل به‌سر ببرند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9619

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *