امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸
صفحه نخست | اخبار قشم | ستاد کمک به برگزاری جام جهانی قطر در جزیره قشم تشکیل می شود

ستاد کمک به برگزاری جام جهانی قطر در جزیره قشم تشکیل می شود

منتشر شده در ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۳
جام جهانی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، افشار فتح الهی در آیین تجلیل از روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که در مرکز بین المللی رشد، منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: این ستاد در راستای گفت و گوی تلفنی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با شیخ حمد بن تمیم آل ثانی امیر قطر مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر بازی‌های جام جهانی، در جزایر ایرانی نزدیک به قطر تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: درست است که ما در زمان حاضر نه ظرفیت و نه زمان برنامه ریزی حضور تیم های فوتبال شرکت کننده در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در جزیره زیبای قشم نداریم، اما می خواهیم و می توانیم از تماشاگرانی که وارد این رویداد ورزشی در کشور قطر می شوند میزبانی کنیم.

سرپرست منطقه آزاد قشم اضافه کرد: ما با تشکیل ستاد یادشده درصد این هستیم که ظرفیت اماکن اقامتی، هتل ها و بوم گردی های این جزیره را برای حضور تماشاگران این رویداد جهانی توسعه دهیم.

فتح الهی توضیح داد: باید با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود جزیره زیبای قشم برای میزبانی بخشی از تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برنامه ریزی اقتضایی صورت گیرد.

وی اعلام کرد: در مجموع امسال بیش از ۸۳۳ هزار نفر گردشگر نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین  ۱۴۰۱ وارد جزیره قشم شدند که ورود این میزان گردشگر نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ رشد ۵۰۰ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به زیرساخت ها و امکانات موجود و تلاش شبانه روزی بیش از چهار هزار نفر نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، خدمات رسانی خوبی به گردشگران نوروزی صورت گرفت که خدمات‌رسانی بی‌وقفه این نیروها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه خدمات شهری و روستایی، اسکان و رفاه، نظارتی و تنظیم بازار، بهداشت و سلامت، حمل‌ونقل، انتظامی، امنیتی و ترافیکی ستودنی است.

وی یادآور شد: همین که امسال هیچ اتفاق منجر به فوتی در هنگام خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی و خروجی از جزیره قشم در حوزه های حمل و نقل دریایی و جاده ای با حضور بیش از ۸۳۳ هزار نفر رخ نداده نتیجه کار جمعی است و خداوند دیده و می بینید که اراده ای برای انجام خدمت به هموطنان جهت سفر ارزان تمامی اقشار به جزیره قشم در کار بوده است.

فتح الهی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی امسال کارکنان شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم ۳۸۳ میلیون لیتر آب برای استفاده گردشگران و مسافران نوروزی در شهر قشم تولید کردند، اظهار داشت: این میزان تولید آب آشامیدنی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ رشد ۴۵ درصدی داشته که تولید و توزیع آب در مخازن ذخیره آب و مخازن عرضه آب کمک شایسته ای کرد تا مردم مشکل تهیه و استفاده از آب آشامیدنی سالم را پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه جزیره زیبای قشم ظرفیت های گردشگری زیادی دارد، گفت: دیدنی های نگین خلیج فارس ظرفیتی استثنایی است که باید از آن بهره برداری بیشتری برای انجام تفریحات سالم عموم هموطنان جهت سفر ارزان تمامی اقشار به جزیره قشم شود تا آنان برای گردشگری و تفریح راهی سایر کشورهای منطقه و همسایه نشوند.

تخفیف ۵۰ درصدی استفاده از هتل های قشم برای نورزبانان سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه

سرپرست منطقه آزاد قشم از تخفیف ۵۰ درصدی هتل های قشم برای استفاده اعضای ستاد سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ما یک هماهنگی با مجموعه هتل های شهرستان قشم انجام داده ایم و می خواهیم از تمامی نوروزبانان سال جدید (آتش‌نشانان، پرسنل پلیس راهور، اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، راه و ترابری و تمامی دستگاه های که با همه ظرفیت ها و امکانات خود در سراسر کشور به خصوص جاده‌ها و ورودی شهرها در خدمت مسافران نوروزی بودند و خود و خانواده هایشان به سفرهای نوروزی نرفتند میزبانی کنیم.

وی اعلام کرد: تمامی پرسنل یادشده می توانند تا پایان تیر ۱۴۰۱ از هتل های قشم با ۵۰ درصد تخفیف استفاده کنند که اطلاعات تکمیلی و شرایط استفاده آنان از این هتل ها به زودی از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

فتح الهی همکاری و تعامل کم‌نظیر تمامی ائمه محترم جمعه، فرمانداری، شهرداران، دهیاران، ارگان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی و نیروهای بسیج  و همچنین مردم نجیب جزیره زیبای قشم در خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی قدردانی کرد.

قشم در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی بود.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن کردند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13237

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *