امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
صفحه نخست | اخبار قشم | روستای بُرکه خَلَف قشم قرنطینه شد

روستای بُرکه خَلَف قشم قرنطینه شد

منتشر شده در ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۱
فرماندار

به گزارش پایگاه خبری قشم ؛به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا بهزادی روز یکشنبه در گفت و گویی  اظهار کرد:  روستا ی برکه خلف قشم قرنطینه شد. بر این اساس تردد به این روستا ممنوع و سایت گردشگری دره ستارگان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی از سرعت هفت برابری شیوع کرونای انگلیسی خبرداد و تصریح کرد: این ویروس جهش یافته بیمار ۳۱ ساله قشمی را در طول پنج روز بیمار کرد و به کام مرگ کشاند.

بیش از ۱۹ هزار آزمایش کرونا در قشم انجام شد

دبیر ستاد کرونای شهرستان قشم گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قشم تا کنون ۱۹ هزار و ۳۴۱ آزمایش کرونا در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان انجام شده است که پاسخ چهار هزار و ۱۴۲ آزمایش مثبت شد.

وی افزود: ۶۵ درصد از جمعیت درگیر کرونا را شهرنشینان جزیره و مابقی را روستاییان تشکیل دادند.

بهزادی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۰۶ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری یکهزار و ۱۵۸ نفر بستری شدند و هم اکنون هفت بیمار در قشم تحت درمانند که حال ۲ نفر از آنها وخیم است.

۲۶ هزار بازرسی از اماکن و اصناف قشم انجام شد

دبیر ستاد کرونای شهرستان قشم اظهار کرد: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، شهرستان قشم با بیش از ۲۶ هزار مورد بازرسی از اماکن و اصناف رتبه اول تعداد بازرسی را در استان کسب کرد.

وی افزود: این بازرسی‌ها باعث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه نوع انگلیسی آن در سَلَخ و دیرستان شد.

بهزادی ادامه داد: خوشه بیماری در این روستاها که به دلیل برگزاری مراسم عروسی ایجاد شده بود با حضور به موقع و انجام آزمایش از افراد ساکن روستا کنترل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: کنترل نشدن این خوشه باعث ایجاد فاجعه در شهرستان می‌شد که این امر جز با زحمات تیم‌های مشترک گشت و بازرسی در قشم ممکن نبود.

وی تاکید کرد: دور همی، مهمانی و هرگونه تجمع به ویژه عروسی و عزا باعث افزایش شیوع بیماری کرونا می‌شود و لازم است مردم جزیره قشم از هرگونه تجمع خودداری کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4559

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *