امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
صفحه نخست | اجتماعی | راه اندازی رادیو مسافر در قشم

راه اندازی رادیو مسافر در قشم

منتشر شده در ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۶

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رادیو مسافر با هدف اطلاع رسانی بهتر به گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز راه اندازی شده است.

راه اندازی رادیو مسافر در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، علیرضا زارعی  افزود: با استقبال گردشگران نوروزی از جزیره قشم نگین خلیج فارس و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بر لزوم خدمت‌رسانی و اطلاع رسانی به گردشگران و مسافران، این رادیو با هدف اطلاع رسانی بهتر به گردشگران داخلی و خارجی به همت صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در ایام نوروز راه اندازی شده است.

برنامه رادیو مسافر در سرزمین آب و آفتاب

وی ادامه داد: برنامه رادیو مسافر در سرزمین آب و آفتاب روزانه چهار ساعت آنتن دارد که از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۱:۰۰ و ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به طور زنده تلاش می کند در قالب برنامه های ترکیبی، با هدف آگاه سازی گردشگران در خصوص میراث ملموس و ناملموس تاریخی و فرهنگی جزیره قشم نگین خلیج فارس پخش می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: این برنامه به تهیه کنندگی علی ترابی، گویندگی مرتضی چشم براه و گزارشگری حجت مرشدی روی آنتن می رود.

زارعی اضافه کرد: در این برنامه رادیویی جمعی از شناخته شده‌ ترین مجریان و بازیگران هنرهای نمایشی رادیو از جزیره قشم و استان هرمزگان حضور دارند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات سفر جزیره قشم گفت: این جزیره جهانی یکی از منسجم‌ترین مقاصد گردشگری هدف کشور در اجرای مطلوب برنامه‌ها و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از نقاط مختلف میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین است. این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *