امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | دو شناور لندینگ کرافت در بندر پهل با یکدیگر برخورد کردند

دو شناور لندینگ کرافت در بندر پهل با یکدیگر برخورد کردند

منتشر شده در ۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۷
لندینگ کرافت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی گل امینی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: یکی از عوامل موثر و مطلوب در کاهش مدت انتظار در جابجایی خودروها و تردد مسافرین در بنادر لافت و پهل، افزایش حضور شناورهای لندینگ کرافت بوده به طوری که هم اینک این حضور به ۳۳ فروند افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این میان پهلوگیری همزمان ۱۳ فروند شناور در بندر لافت برای جابجایی و تخلیه و بارگیری خودروها از موارد مطلوب و قابل توجهی است که می توان به آن اشاره داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: با توجه به این نکته می توان به افزایش سفرهای دریایی و تردد همزمان شناورها، پهلوگیری و جداسازی شناورها از اسکله ها اشاره کرد که این موضوع با توجه به ترافیک مناسب و مطلوب شناورها بعضا موجب خطا انسانی در کنترل شناورها و نیز مدیریت کنترل دریایی می شود که برخورد این دو فروند شناور نیز در این مقوله قابل تعریف است.

گل امینی اضافه کرد: قابل توجه اینکه همانطوریکه قبلا اعلام شد؛ بر اساس دستورالعمل، مدیریت دریایی به عهده سازمان محترم بنادر و دریانوردی بوده که البته لازم است از تلاش های همکاران خود در این سازمان نیز تشکر و قدردانی داشته باشم.  

وی اعلام کرد: در این تصادم شناورها خسارت جزیی دیدند و هیچ یک از مسافران و گردشگران نوروزی دچار آسیب نشده است، ذکر این موضوع نیز قابل توجه است که تمامی مسافران و گردشگران و خودروها از زمان ورود به بنادر مشمول بیمه های خسارت و مسوولیت و حوادث قرار می گیرند که این مهم در صورت بروز حادثه موجب جبران سریع خسارت خواهد شد.  

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با انجام تعمیرات و اجازه اداره بنادر و دریانوردی قشم این شناورها دوباره مشغول به فعالیت هستند.

لندینگ کرافت (landing craft) یک شناور دریایی است که وظیفه آن جابجایی و پیاده کردن نیروهای پیاده‌ نظام و خودروها در سواحل است.

این شناورها در ابعاد مختلف و طراحی‌های مختلف برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی متفاوت ساخته می‌شوند.

اغلب این شناورها دارای دری در جلوی شناور هستند که با باز شدن، تبدیل به یک سطح شیبدار شده و عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می‌شود.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و ۳ کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13055

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *