امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
صفحه نخست | اجتماعی | دانشجویان هوشیار و موقعیت شناس هستند

دانشجویان هوشیار و موقعیت شناس هستند

منتشر شده در ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۸
دانشجویان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد روز سه‌شنبه  به مناسبت ۱۶ آذر و آیین روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این واحد، افرود: ۱۶ آذر روز استکبار ستیزی، عقلانیت و مبارزه به‌موقع با استکبار است.

وی ادامه داد: عده کمی در عاشورا شهید شدند که از آن زمان تا اکنون مراسم روز عاشورا هر سال پر شورتر از سال قبل برگزار می‌شود اما قیام توابین هم بعد از آن رخ داد که چون به‌ موقع خود نبود اثر نداشت یا اثر چندانی برجای نگذاشت.

وی اضافه کرد: این موقعیت شناسی و از دست ندادن فرصت در بین دانشجویان وجود دارد و ۱۶ آذر ۱۳۳۲ این را به وضوح نشان داد که دانشجویان، هوشیار و بیدار و آگاه از نیازها و شرایط جامعه هستند و به‌موقع عمل می‌کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تأکید کرد: دانشجویان امروز هم به مانند پیشینیان خود بوده و اکنون که جنگ نرم درجریان است به عنوان افسران این نبرد پنهان مشغول مبارزه‌اند.

وی اشاره کرد: تلفات و خسارت‌های جنگ سخت نظامی آشکار است اما آسیب‌ها و تلفات جنگ نرم به جامعه دیده نمی‌شود و دانشجو به عنوان افسر این نبرد پنهان مشکل‌ها و نیازها را متوجه شده و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.

حجت الاسلام پاک‌نژاد افزود: دانشجویان منتظر رسیدن دستور از کسی نیستند و خود با آگاهی نسبت به شرایط جامعه وظیفه و نیاز را تشخیص داده و عمل می‌کنند و راه حل می‌دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان از طرف دیگر در دانشگاه مشغول کسب علم و دانش بوده و از فرصت‌ها برای تقویت بنیه علمی و مهارتی خود استفاده کنند و متوجه باشند این فرصت‌ها به سرعت سپری می‌شوند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تصریح کرد: دانشجویی که در دوران دانشگاه به خوبی توانسته از فرصت‌ها بهره‌برداری کرده و بر توان علمی خود بیفزاید می‌تواند در جامعه منشاء آثار بسیاری بوده و بسیاری از کژی‌ها را اصلاح کند.

وی نیاز دیگر دانشجویان را کسب مهارت در دوران تحصیل دانست و از دانشجویان خواست تجربه‌های خوبی در این دوران برای استفاده در طول زندگی کسب کرده و در کنار تعهد تخصص لازم را بدست آورند.

حجت الاسلام پاک‌نژاد یادآور شد: شیوع کرونا دانشگاه‌ها را خلوت کرده و اکنون که فضا بهتر شده روز دانشجو مقدمه‌ای برای حضور دانشجویان شده است و حضور دانشجویان مایه نشاط است.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد در حرکت اعتراضی دانشجویان نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی در ایران، سه دانشجو به دست نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیدند؛ دانشجویانی که پس از گذشت ۶۸ سال همچنان نام و یادشان ماندگار است و رهروان آنان، راهشان را ادامه می‌دهند.

 با شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام‌های «مهدی (آذر) شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی» در پی یورش نیروهای امنیتی به این دانشکده و مجروح شدن تعداد دیگری از دانشجویان این روز برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شد.

در این با خون پاک سه تن از دانشجویان عزیز در اعتراض به خوی استکباری و گسترش سلطه دولت آمریکا به ایران اسلامی، فضای دانشکده فنی دانشگاه تهران لاله گون شد. این واقعه خونین، با ماهیت استکبارستیزی، روندی را رقم زد که نتیجه نهایی آن تقویت جنبش دانشجویی کشور علیه رژیم پهلوی و قدرت‌های سلطه‌گر جهانی، حمایت از نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و مشارکت همه‌جانبه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در پی افکنی، تثبیت و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

۱۶ آذر نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشت‌ساز دانشجویی است و قدم‌های استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.

روز دانشجو نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است. آنچه این روز را وارد تقویم مناسبت‌های ملی ایرانیان کرده، شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران توسط رژیم طاغوت است. روزی که سه دانشجو قربانی شدند تا رد خون آنها برای همیشه در چهره دانشگاه نقش ببندد و همواره نماد میهن پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرزوبوم باشد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *