امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
صفحه نخست | شهرقشم | خریداری بیش از ۱۶ میلیارد ریال صنایع‌ دستی قشم

خریداری بیش از ۱۶ میلیارد ریال صنایع‌ دستی قشم

منتشر شده در ۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷

گردشگران نوروزی از ۲۵ اسفند تا هفتم فروردین جاری  بیش از ۱۶میلیارد ریال انواع صنایع دستی بانوان هنرمند قشمی را خریداری کردند.

خریداری بیش از ۱۶ میلیارد ریال صنایع‌ دستی قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، ابراهیم رستم گورانی افزود: در مدت یادشده ۴۹ هزار و ۲۰۵ گردشگر با حضور در مکان‌های عرضه صنایع  دستی نگین خلیج فارس، اقدام به خرید هنر دست بانوان هنرمند قشمی کردند.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال ۷۶ غرفه صنایع‌دستی برای عرضه محصولات بومی این حوزه در اختیار صنعت‌گران و هنرمندان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس قرار دارد.

رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: محصولات عرضه شده در رشته‌های گلابتون دوزی، زری بافی، عود سازی، حصیر بافی، صنایع دستی دریایی، شک بافی، البسه محلی، برقع دوزی، خوس دوزی، لنح مینیاتوری بود که برای عرضه و فروش در غرفه‌ها جانمایی شد.

محل فروش محصولات صنایع دستی بانوان

رستم گورانی اضافه کرد: در حال حاضر محصولات صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره قشم در شهرهای قشم و درگهان و اسکله‌های گردشگری طبل، کندالو، سهیلی، گورزین، تنگه چاهکوه، موزه بازار و کمپ‌پارک‌های جزیره جهانی قشم به فروش می‌رسد.

وی گفت: در مدت یادشده ۵۴۸ گردشگر و مسافر نوروزی نیز با حضور در ٢٠ کارگاه تولیدی صنایع دستی سرزمین عجایب هفت گانه خلیج فارس مبلغ هفت میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال صنایع دستی خریداری کردند.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از نقاط مختلف میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *