امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | حداقل بارش ۶۰ میلی‌متری در قشم پیش بینی می‌شود

حداقل بارش ۶۰ میلی‌متری در قشم پیش بینی می‌شود

منتشر شده در ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۵
میلی‌متر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: بر این اساس هشدار جوی سطح نارنجی صادر شد و بارش ۶۰ میلی‌متری در قشم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها رگبار شدید باران و تگرگ به همراه رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در سطح جزیره و مناطق دریایی اطراف در مدت زمان یاد شده رخ خواهد داد.

رییس هواشناسی قشم تصریح کرد: سامانه بارشی از روز چهارشنبه از غرب کشور وارد استان هرمزگان می‌شود که قشم نیز از این سامانه متاثر خواهد شد.

وی افزود: اگرچه بارش ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته نیز پیش‌بینی می‌شود اما اوج فعالیت سامانه مزبور از روز جمعه تا دوشنبه خواهد بود.

کاملی دیرستانی ادامه داد: آبگرفتگی شدید معابر عمومی، سیلابی شدن آبراهه‌های جزیره‌، لغزندگی جاده‌ها ،طوفانی شدن دریا و اختلال در تمام فعالیت‌های دریایی از جمله مخاطراتی است که برای آن هشدار صادر شده است.

وی اظهار کرد: در این روزها شناورهای سبک و صیادی باید از تردد خودداری کنند و سایر شناورها نیز تمهیدات لازم را بیاندیشند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9556

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *