امروز : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
صفحه نخست | اقتصادی | جذب ۲۲۰ حامی برای ایتام کمیته امداد قشم

جذب ۲۲۰ حامی برای ایتام کمیته امداد قشم

منتشر شده در ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲

رییس کمیته امداد شهرستان قشم از جذب ۲۲۰ حامی جدید برای ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد از سراسر ایران و چهار کشور آلمان، آمریکا، کانادا و آذربایجان در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

جذب ۲۲۰ حامی برای ایتام کمیته امداد قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، رضا تارک افزود: این تعداد حامی جدید، حمایت مادی و معنوی ۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین قشم را برعهده گرفته اند.

وی ادامه داد: هم اکنون یکهزار و ۶۵۹ نفر حامی از داخل و خارج کشور سرپرست و پشتیبان این ایتام هستند که از این تعداد ۲۲۰ حامی جدید در ماه مبارک رمضان امسال جذب شده اند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: در طول ماه مبارک رمضان امسال پانزده میلیارد ریال از سوی حامیان جدید و قدیم این کودکان به صورت نقد به حساب فرزندان ایتام و محسنین این جزیره واریز شده که این اتفاق بی نظیر باعث دلگرمی یکهزار و ۱۵۱ نفر (۵۷۶ یتیم و ۵۷۵ فرزند محسنین) در سراسر این جزیره شده است.

تارک با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین در همه ایام سال فعالیت دارد از مردم نیکوکار سرزمین آب و آفتاب و ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد با پیوستن به این طرح در حمایت از قشر نیازمند جزیره قشم در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، امور تحصیلی، معیشت و حمایت از کودکان یتیم و نیازمند مشارکت کنند.

وی گفت: مردم نیکوکار نگین خلیج فارس و نیکوکاران از داخل یا خارج کشور می‌توانند برای ارایه کمک‌های خود به فرزندان یتیم و محسنین از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۱۲۱۶۲ به نام اکرام ایتام کمیته امداد قشم اقدام کنند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند. فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار – ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار – ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار – ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۱۵۱نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۶ نفر از فرزندان ایتام و ۵۷۵ نفر از فرزندان محسنین هستند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22972

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *