امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲
صفحه نخست | اجتماعی | توزیع کننده ۲۷۰ چک پول تقلبی در قشم دستگیر شد

توزیع کننده ۲۷۰ چک پول تقلبی در قشم دستگیر شد

منتشر شده در ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۳
کارمند

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،سردار غلامرضا جعفری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک شهروند درگهانی به کلانتری ۱۲ این شهر مراجعه و شکایتی مبنی بر دریافت ۶۸ میلیون ریال چک پول تقلبی از فردی ناشناس، ارایه کرد.

وی ادامه داد: فرد شاکی مدعی شد یک دستگاه گوشی تلفن همراه را از طریق برنامه دیوار فروخته و در قبال آن ۱۳۶ قطعه چک پول دریافت کرده است و پس از بررسی متوجه جعلی بودن آنها شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: بلافاصله اقدامات فنی و تخصصی لازم برای شناسایی متهم انجام و مالک خط تلفن همراه احضار شد.

وی افزود: در بازجویی انجام شده، مالک خط تلفن مدعی شد سیم کارت و تلفن همراه خود را در اختیار خواهر زاده خود قرارداده است و متهم اصلی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در شهر درگهان دستگیر شد.

جعفری اظهار کرد: متهم پس از مواجهه حضوری با شاکی شناسایی شد و در اظهاراتش اعتراف کرد چک پول‌های جعلی را از شخصی در اصفهان دریافت وسپس اقدام به توزیع آن در بازار کرده است.

وی افزود: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با صدور قرار وثیقه روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان بابیان اینکه تلاش ماموران برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد، اظهار داشت: در بازرسی از محل اختفای متهم، ۱۳۶ فقره چک پول جعلی دیگر نیز کشف و ضبط شد.

عامل ۱۷ سرقت منزل در قشم دستگیر شد

جعفری گفت: یک سارق حرفه‌ای منازل با ۱۷ فقره سرقت در قشم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: در پی اعلام چند فقره سرقت و شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت پول نقد ، جواهرات و لوازم شخصی از منازل مسکونی در جزیره قشم ، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: با پیگیری ماموران انتظامی شهرستان ضمن شناسایی محل اختفا، متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم در جریان بازجویی به ۱۷ فقره سرقت طلا و پول نقد به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از منزل شهروندان قشمی اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6234

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *