امروز : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
صفحه نخست | اخبار قشم | تشکل بازرگانان قشم پس از ۳۰ سال منسجم شد

تشکل بازرگانان قشم پس از ۳۰ سال منسجم شد

منتشر شده در ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۱

بازرگانان قشم پس از ۳۰ سال سرانجام با تشکیل شرکت تعاونی انسجام یافت.

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ سید موسی دریانورد، رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خانه تجارت امید قشم با اعلام این خبر گفت: این امر با تشکیل شرکت تعاونی خانه تجارت امید قشم به عنوان نماینده بخش خصوصی تجار، بازرگانان و ترخیص کاران جزیره قشم محقق شد.

وی افزود: این شرکت تعاونی در بهمن سال ۱۴۰۲ بعد از ۳۰ سال فعالیت تجار و بازرگانان در منطقه آزاد قشم تاسیس شده‌ است که مسائل و مشکلات آنان را پیگیری می‌کند.

دریانورد خاطر نشان ساخت: در رابطه با مشکلات واردات کالا به جزیره قشم، در گام نخست و مهم اخذ مجوز از شورای تامین در دستور کار خود قرار داد که یکی از مهم‌ترین اقدامات این شرکت تعاونی تازه تاسیس است که مشکلات منشا ارز، که برای تجار به یک کلاف سردرگم تبدیل شده‌ بود، حل کرد.

در همین راستا رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خانه تجارت امید قشم از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و فرماندار محترم شهرستان و اعضای محترم شوای تامین شهرستان تقدیر و تشکر کرد که تمام قد پای کار تجار و بازرگانان منطقه ایستادند و این کار را تا زمان حل مشکل انجام دادند.

وی اضافه کرد اقدامات مهم دیگری از طرف شرکت تعاونی خانه تجارت امید قشم درحال پیگیری است:

۱. رایزنی با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص مجوز ورود کالاهای ضروری گروه ۴ شامل یخچال، لباسشویی و تلویزیون به جزیره قشم

۲. تسهیل در امر واردات خودرو خارجی بصورت ورود موقت و تسهیل در تضامین آن که مقرر شد با چانه زنی با شرکت‌های بیمه‌ای به جای تضامین بانکی با کاهش نرخ تا ۰/۷ درصد که این امر با بیمه البرز در مراحل پایانی است.

۳. رایزنی و چانه زنی در خصوص واردات قطعی خودروهای سواری و هایلوکس به جزیره قشم و اخذ نمایندگی خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز از شرکت اصلی است که امیدواریم بتوانیم این خودروها را پس از اخذ موارد قانونی ترخیص قطعی کنیم.

۴. راه‌اندازی لاین کانتینری صادرات کالا از بندر شهید کاوه به بنادر خارجی مورد بعدی است که الحمدلله بخشی از این لاین را با رایزنی با مدیران ارشد سازمان بنادر راه‌اندازی کردیم.

۵. پیگیری مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان و ترخیص‌کاران در سطح کلان کشور مورد بعدی است که با تشکیل کارگروهی از کارشناسان خبره در سازمان امور مالیاتی کشور درحال پیگیری مسائل مالیاتی هستند.

۶. در خصوص تخصیص سوخت‌ سهمیه ای به شناورهای سنتی مستقر در اسکله بهمن درحال پیگیری هستیم تا بتوانیم سهمیه سوخت آنان را تامین کنیم.

در پایان آقای دریانورد از جناب دکتر محمد حسینی فرماندار محترم شهرستان و جناب دکتر عادل پیغامی مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم و جناب دکتر منصور عظیم زاده معاون محترم اقتصادی سازمان که ما را در ثبت این شرکت تعاونی یاری دادن مجدداً کمال تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است که تمام تجار، بازرگانان و ترخیص کاران می‌توانند عضو این شرکت تعاونی شوند و از امتیازات قانونی این شرکت تعاونی برخوردار شوند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22845

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *