امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
صفحه نخست | اجتماعی | تردد دریایی در بنادر غرب هرمزگان متوقف شد

تردد دریایی در بنادر غرب هرمزگان متوقف شد

منتشر شده در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: تردد شناورهای صیادی، تفریحی، مسافری و سنتی از امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان ظهر چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در غرب استان به دلیل شرایط جوی نامناسب ممنوع است.

تردد دریایی در بنادر غرب هرمزگان متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری قشم، مرتضی سالاری روز دوشنبه توضیح داد: این تصمیم باتوجه به اخطاریه‌های هواشناسی و شرایط نامساعد جوی و وزش شدید باد با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۲ متر و احتمال بروز تند بادهای لحظه‌ای انجام گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این مدت تردد شناورهای تجاری فلزی نیز با تمهیدات لازم انجام می‌شود.

در صورت تعطیلی بنادر به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجازی استفاده نکنند

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تاکید کرد: ممنوعیت تردد در شرایط نامساعد جوی به‌دلیل ارتقای سطح ایمنی و سلامت جان هموطنان است و مسافران و گردشگران در صورت تعطیلی بنادر به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجازی که بدون استانداردهای لازم و ارتباط رادیویی با مراکز جستجو و نجات هستند، استفاده نکنند.

براساس این گزارش لازم است کسانی که قصد سفرهای دریایی از مسیر غرب هرمزگان به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد ۱ و۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند.

همچنین در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ و یا از طریق کانال اضطرار دریایی (۱۶vhf) ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=21903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *