امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
صفحه نخست | اجتماعی | تخلیه سه فروند کشتی حامل کالای اساسی در مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس

تخلیه سه فروند کشتی حامل کالای اساسی در مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس

منتشر شده در ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴
کشتی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، کارشناس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی ها حامل ۱۶۶ هزار تن کالای اساسی شامل شکر، روغن خام خوراکی و گندم است.
مجید پور اسکندری افزود: اکنون ۶۷ هزار تن گندم، ۵۴ هزار تن شکر و ۴۵ هزار تن روغن خام در حال تخلیه است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود کالاهای اساسی در کوتاهترین زمان ممکن به سراسر کشور فرستاده شود، اظهار کرد: بیشتر بار این کشتی‌ها پس از تخلیه به صورت حمل یکسره، با حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به سراسر کشور فرستاده می‌شود.

پور اسکندری با اشاره به اینکه در چهار ماه امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی بندرعباس تخلیه شده است، بیان کرد: ۶۰ درصد صادرات و واردات کشور در مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳ فروند کشتی ویژه نهادهای دامی در بندر شهید رجایی پهلو دهی شده است، اظهار کرد: کشتی اول حامل ۶۶ هزار تن جو، دومین کشتی نیز با ظرفیت ۶۶ هزار تن ذرت و با احتساب کشتی که ۱۹ مردادماه  پهلو دهی و حامل ۵۵ هزار تن سویا دیگر است، مجموع کشتی های نهاده های دامی به ۳ فروند رسید.

 کارشناس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: کشتی چهارم نیز حامل ۶۶ هزار تن ذرت در لنگرگاه بندرعباس مستقر است که با سپری شدن  فرآیند اسنادی و الزامات بهداشتی  طی هفته آینده دراین بندر پهلو خواهد گرفت.

بندر شهید باهنر با ۵ بندر زیر مجموعه خود، (بنادر شرق استان) ظرفیت‌ها و امکانات مناسب و متنوعی در زمینه تجارت و بازرگانی دریایی دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6530

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *