امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
صفحه نخست | اخبار قشم | تاثیر بالای توریسم درمانی در جذب پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند

تاثیر بالای توریسم درمانی در جذب پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند

منتشر شده در ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۲
توریسم درمانی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از بندرعباس، یونس پناهی صبح امروز در حاشیه گردهمایی روسا و معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۵ آمایشی کشور در بندرعباس در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در حوزه درمان هماهنگی‌هایی با وزیر محترم بهداشت انجام خواهیم داد که با استفاده از ابزار و امکانات وزارتخانه و همچنین اختیاراتی در این زمینه به دانشگاه علوم پزشکی داده شود تا بتوانیم از ظرفیتهای توریسم درمانی منطقه قشم استفاده کنیم.

وی با اشاره به مهاجرت برخی پزشکان و پرستاران به سایر کشورها اذعان کرد: این رویکرد می‌تواند در جذب پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند، تاثیر زیادی داشته باشد.

پناهی در ادامه گفت: در آینده‌ای نزدیک دریا یک داروخانه خواهد بود. امروزه در دنیا استفاده از فراورده‌های دریایی در بخش درمان بسیار جا افتاده و پیشرفت زیادی داشته که متاسفانه ما هنوز از این نعمت الهی بی بهره هستیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با وجود دانشکده داروسازی و امکانات گسترده‌ای که در این دانشگاه وجود دارد، می‌توان زمینه‌ای در جزیره فراهم کرد تا از این ظرفیتها استفاده و کارهای تحقیقاتی دریایی و در نهایت داروها را از دریا استخراج کرد. این کار می تواند در قدرت اقتصادی و درمانی کشور موثر باشد.

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز افزایش دانشجو را برای وزارت بهداشت تکلیف کرده و با توجه به تکمیل ظرفیت در مرکز استان، باید برای جذب دانشجو زیرساخت‌ها را قشم فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: برای ایجاد فضاهای آموزش پزشکی در هر رشته و همچنین توریست درمانی، هرگونه مجوز لازم توسط این دانشگاه صادر خواهد شد و برای جذب سرمایه گذاری در منطقه قشم هرگونه حمایتی لازم باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12197

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *