امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | تأکید بر استفاده از دو ماسک برای مقابله با اومیکرون/ صنایع در سال ۱۴۰۰ کمکی به درمان استان نکرده‌اند

تأکید بر استفاده از دو ماسک برای مقابله با اومیکرون/ صنایع در سال ۱۴۰۰ کمکی به درمان استان نکرده‌اند

منتشر شده در ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸
ماسک

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی صبح امروز در نشست خبری آنلاین با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، به نقش امام راحل در این واقعه عظیم تاریخ ساز اشاره و برای رهبر معظم انقلاب اسلامی که کشورمان را با وجود دشمنان و دسیسه‌های آنان به پیش می‌برد، آرزوی سلامتی کرد.

وی از انجام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از سوی رسانه‌ها در دو سال اخیر بخصوص در زمان کرونا تقدیر کرد و عنوان داشت: رسانه‌ها در جلوگیری از سردرگمی مخاطبان نقش و رسالت بسیار مهمی دارند و بنده از تک تک شما قدردانم و دست شما را می‌بوسم و از شما برای ادامه راه، استمداد می‌طلبم.

برگزیده‌ای از اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه می‌آید:

در دو ماه اخیر آمارها رو به نزول بود و فوتی‌های ناشی از کرونا در دنیا کاهشی بود و فوتی‌های کل جهان به زیر ۵ هزار نفر رسید اما در هفته‌های اخیر دنیا وضعیت بحرانی یافته و آمار روزانه فوتی‌های جهان به بیش از ۷ هزار نفر رسیده است.

با تمهیدات دولت جدید و همکاری مردم در زمینه واکسیناسیون وضعیت خوبی داریم و در دوز اول و دوم از کشورهای رده بالای واکسیناسیون قرار داریم و در هرمزگان بالای ۹۶ درصد دوز دوم ولی در دوز سوم ۳۳ درصد هستیم که اهمیت دارد افراد برای دریافت دوز سوم مراجعه و اقدام کنند.

واکسیناسیون در دوز سوم، ایمنی را در برابر سویه‌های جدید افزایش می‌دهد.

در پیک قبلی، هرمزگان در دوره‌ای طولانی در پیک قرار داشت و این برای مدیریت درمان خیلی به ما کمک کرد و حدود ۴ ماه طول کشید و اواخر شهریور وضعیت پایداری یافتیم و شهرها آبی شدند.

۳ اصل مهم ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و واکسن سبب خواهد شد تا با حداقل عارضه پشت سر بگذاریم.

دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال را نیز می‌توانیم واکسینه کنیم و این امکان وجود دارد که خانواده‌ها مراجعه کنند.

افرادی که علامت بیماری سرماخوردگی دارند، واکسن نزنند تا علائم آنها از بین برود.

تجمعات و مراسمات بسیار خطرناک هستند و می‌توانند سرایت سویه جدید را تشدید کند و بدلیل این که علامت بیرونی کمتری دارد، لذا به شکل پنهانی سرایت می‌کند و احتمال آلودگی هر فردی وجود دارد.

اکنون ۶ شهرستان ما از جمله بندرعباس در وضعیت قرمز قرار دارد و کیش و هرمز هم قرمز هستند و اینها بدلیل تردد زیاد است و علت آن تردد جمعیتی است که ارتباط مستقیم با شیوع بیماری دارد.

مردم سعی کنند کمتر در فضاهای شلوغ قرار بگیرند.

اکنون شرایط استثنایی است و نمی شود بازار را تعطیل کرد چون بسیاری از کسبه دوز دوم واکسن خود را هم زده‌اند و تأکید ما این است که حتما مشتری را با ماسک بپذیرند و حتی تاکسی‌ها نیز حتما استفاده از ماسک را به مسافران الزام کنند.

بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس در واقع با راه اندازی آن تغییرات اساسی در سرانه سلامت رخ خواهد داد ولی اکنون جزو استان‌هایی هستیم که حداقل تخت را دارند. نقش این بیمارستان غیرقابل انکار است و استاندار سابق خیلی کمک کرد که بتوانیم پروژه را سر پا نگه داریم و وقتی در سال ۹۹ با مشکلاتی دچار عقب ماندگی شد، خیلی استاندار وقت تلاش کرد تا این مشکل را بر طرف کند و این کار انجام شد و کارگاه فعال شد و بحمدالله در سفر رییس جمهور به هرمزگان، مبلغ خوبی به حساب دانشگاه واریز شد و امیدواریم در زمان باقیمانده ۱۴۰۰ بتوانند بخشی از کاستی‌ها را جبران کنند.

در سال ۱۳۹۹ صنایع پای کار آمدند و در مجموع نقدی و غیرنقدی (اکسیژن ساز و تشک و امکانات) ۲۴ میلیارد تومان به دانشگاه کمک کردند و دولت نیز ۳۵۰ میلیارد تومان داد و ما کرونا را مدیریت کردیم اما در سال ۱۴۰۰ کمک قابل توجهی از سوی صنایع دریافت نکردیم و انتظار داریم که صنایع بزرگ با دغدغه بیشتری پای کار بیایند و کرونا ممکن است طی یکی دو ماه آینده ما را شدیدا درگیر کند و ما از صنایع انتظار داریم تا به ما کمک کنند.

صنایعی که درآمدهای بسیار بالایی دارند، به کمک سلامت مردم بیایند و ما خبر داریم که در دیگر استان‌ها، کمک‌های خوبی صورت می‌گیرد اما امسال کمکی انجام نشده است.

برای تأمین نیازهای دارویی، تجهیزات اتاق عمل، آمبولانس و … به کمک و حمایت صنایع داریم و چون استان ما طول زیادی دارد لذا برای انتقال یک بیمار به مرکز استان، به آمبولانس نیاز داریم و این بسیار حیاتی است چرا که ممکن است برخی مراکز بیمارستانی ما با اعزام آمبولانس، عملا آمبولانس جایگزین نداشته باشند.

روز شنبه ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار می‌شود و برای عید نوروز و تعطیلات پایان سال تصمیماتی اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11235

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *