امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
صفحه نخست | اجتماعی | بیماری هپاتیت در هُلُر قشم کنترل شد

بیماری هپاتیت در هُلُر قشم کنترل شد

منتشر شده در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۵
هپاتیت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا بهزادی عصر دوشنبه در گفت و گویی افزود: علت شیوع  بیماری هپاتیت آب آلوده برکه و آب‌انبارها تشخیص داده شد که لازم است مردم شهرستان از استفاده اینگونه آب‌ها خودداری و فقط آب لوله‌کشی شهری  را مصرف کنند.‌

وی ادامه داد: آب برکه و آب‌انبارها به دلیل راکد بودن و آلودگی برای مصرف مناسب نیست و با توجه به تعداد فراوان، نبود دستری و داشتن فضای باز امکان کلرزنی و ضدعفونی این نوع آب‌ها وجود ندارد.

پنجم اردیبهشت ماه سال جاری ۲۰ مورد مثبت ابتلا به بیماری هپاتیت نوع اِی (A) در روستای هُلُر جزیره قشم شناسایی شد و بیماران تحت نظر و مداوا قرار گرفتند.

تانکرهای حمل آب در قشم ساماندهی می‌شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: با توجه به شیوع بیماری هپاتیت نوع ای (A) در روستای هُلُر قشم و معرفی آب آلوده به عنوان منشا این بیماری، تانکرهای حمل آب آشامیدنی در قشم ساماندهی می‌شوند تا از تکرار این مشکلات جلوگیری شود.

وی بیان کرد: این ساماندهی با همکاری شبکه بهداشت و درمان، شرکت آب و فاضلاب و راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم انجام می‌شود و تردد تانکرهای حمل آب آشامیدنی بدون مجوز و کارت سلامت بهداشتی ممنوع می‌شود.

بهزادی تصریح کرد: مردم شهرستان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مصرف هرگونه آب غیربهداشتی از برکه‌ها، آب‌انبار و آب باران خودداری کرده و سلامت خود، خانواده و جامعه را با استفاده از آب بهداشتی تضمین کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تاکید کرد: آب لوله کشی شهرستان از سلامت کامل برخوردار است و به صورت مرتب توسط مرکز بهداشت و استاندارد، آزمایش می‌شود و استفاده از آب برکه و آب‌انبارها باعث بروز بیماری‌های خطرناک می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: بیمار ۲۱ ساله‌ای که به دلیل بیماری هپاتیت بد حال بود با اعزام به استان فارس وضعیت مناسبی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5548

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *