امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۱
صفحه نخست | اجتماعی | بیش از ۲ هزار بازدید از واحدهای صنفی مختلف در قشم

بیش از ۲ هزار بازدید از واحدهای صنفی مختلف در قشم

منتشر شده در ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: ۲ هزار و ۹۰۴ نظارت بهداشتی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون از واحدهای صنفی و اماکن عمومی این جزیره انجام شده است.

بیش از ۲ هزار بازدید از واحدهای صنفی مختلف در قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، یاسر مرادی افزود: این نظارت‌ها منجربه صدور ۳۳۷ اخطار و همچنین تعطیلی و پلمب چهار واحد صنفی شامل سالن آرایش زنانه، خوراک زودپز (فست فود)، قهوه سرا (کافی شاپ) و رستوران بیرون بر شده ‌است.

وی ادامه داد: در این نظارت‌ها، ۳۹۷ مورد کنترل کیفی آب (کُلر سنجی از آب) و سه مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صورت گرفته ‌است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: در نظارت‌های بهداشتی صورت گرفته تاکنون، یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده ‌است.

مرادی گفت: طرح سلامت نوروزی در این جزیره از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود که کارشناسان سلامت محیط و کار به صورت مستمر واحدهای صنفی و اماکن عمومی و همچنین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۰ را مورد بازرسی قرار می دهند.

وی اظهار کرد: قشموندان، گردشگران و مسافرین نوروزی در صورت مشاهده هر نوع تخلف بهداشتی می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از نقاط مختلف میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین است.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22489

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *