امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
صفحه نخست | هوا شناسی | بیشترین بارندگی هرمزگان در جاسک ثبت شد

بیشترین بارندگی هرمزگان در جاسک ثبت شد

اخبار :
منتشر شده در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین بارندگی استان طی شبانه‌روز گذشته در شهرستان جاسک با ۳۴ میلیمتر به ثبت رسیده است.

بیشترین بارندگی هرمزگان در جاسک ثبت شد

به گزارش پایگاه خبری قشم، مرضیه سی‌سی‌پور اظهار کرد: در این مدت همچنین در جزیره بوموسی پنج میلیمتر، حوزه دریایی قشم سه میلیمتر، بشاگرد ۲ و چهار دهم میلیمتر، میناب یک و یک دهم میلیمتر، هشتبندی یک میلیمتر و در شهرهای رودان، بندرعباس، کیش و لاوان نیز کمتر از یک میلیمتر باران باریده است.

وی بیان کرد: تمرکز فعالیت سامانه بارشی ناپایدار در مناطق مرکزی و شرقی هرمزگان، تنگه هرمز و دریای عمان است و بعد از ظهر فردا چهارشنبه از شرق استان خارج می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان به شهروندان توصیه کرد: مردم از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان ادامه داد: ساعات صبح تا بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) با وزش بادهای نسبت شدید جنوب شرقی، دریا به‌ویژه در محدوده دریای عمان و تنگه هرمز مواج می‌شود که در این صورت بایستی شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کرده و تمهیدات لازم در بنادر استان انجام شود.

سی‌سی‌پور گفت: خلیج‌فارس نیز از ساعات بعد از ظهر امروز سه‌شنبه تا صبح فردا چهارشنبه ۱۶ اسفندماه، با افزایش سرعت بادهای شمال غربی نسبت مواج می‌شود.

به گفته‌وی، سامانه بارشی دیگری نیز از روز جمعه ۱۸ اسفندماه تا اوایل هفته آینده باعث بارش باران در سطح استان، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد.

وی یادآورشد: باتوجه به ابرناکی آسمان، امروز کاهش دمای بیشینه و از فردا افزایش دمای بیشینه در استان مورد انتظار است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=21643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *