امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بندر مسافری شهید ذاکری قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد

بندر مسافری شهید ذاکری قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد

منتشر شده در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۷
بندر مسافری شهید ذاکری

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی اشتری عصر دوشنبه در گفت وگویی افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی دریایی و همچنین افزایش سرعت باد و به دنبال آن، تلاطم دریا در آب های محدوده جزیره قشم، فعالیت اسکله های گردشگری از صبح امروز و بندر مسافری شهید ذاکری قشم از ساعت ۱۷ عصر، متوقف شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج نیز به بیش از ۲ متر رسیده که طبق پیش بینی هواشناسی دریایی تا صبح فردا(سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱) این شرایط تداوم خواهد داشت.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم توضیح داد: هموطنان برای سفر به قشم می توانند از بنادر لافت و پهل که برای حمل خودرو در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

اشتری اضافه کرد: گردوغبار نیز در روزهای اخیر موجب کاهش دید افقی در سطح دریا و اختلال در تردد شناورها شده است.

شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13514

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *