امروز : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵
صفحه نخست | سیاسی | امام جمعه قشم: بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ ترین جنایات های تاریخ است

امام جمعه قشم: بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ ترین جنایات های تاریخ است

منتشر شده در ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷

 امام جمعه قشم گفت: امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس رفتیم که بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ ترین جنایات و نسل‌ کشی‌ های تاریخ است.

امام جمعه قشم: بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ ترین جنایات های تاریخ است

به گزارش پایگاه خبری قشم، امام جمعه قشم با بیان اینکه دردمندانه شاهد مرگ قوانین بین المللی در غزه هستیم گفت: جای بسی تاسف است که به رغم گذشت حدود ۶ ماه از حملات ددمنشانه‌ رژیم غاصب صهیونیستی علیه نوار غزه، شاهد یک بی‌ عملی مزمن از سوی جامعه بین‌المللی به خصوص سازمان ملل متحد و شورای امنیت هستیم.

 حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس رفتیم که بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ ترین جنایات و نسل‌ کشی‌ های تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ملت های مسلمان باید در برابر تداوم نسل‌ کشی و انواع جنایات جنگی در باریکه غزه و قتل عام بیش از ۳۳ هزار نفر از فلسطینیان در حدود ۶ ماه که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌ دهند، احساس مسوولیت کنند، گفت: کشورهای اسلامی در برابر این جنایات ساکت نشسته اند و همین سکوت به نوعی تایید اقدامات رژیم صهیونیستی و همکاری با آنها است.

امام جمعه قشم روز جهانی قدس را از بهترین یادگاری امام راحل ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی منطقه باید این روز جهانی را از «طوفان الاقصی به طوفان الاحرار» تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه فلسطین در قلب جهان اسلام و مسلمین قرار دارد بیان کرد: در راهپیمایی روز قدس امسال مردم مسلمان جهان به ویژه بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس پاسخ محکمی به صهیونیست ها خواهند داد.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

تا امروز، هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام کردند.

قدس نخستین قبله و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که صهیونیسم جنایتکار، از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج و تحت سلطه نیروهای اشغالگر خود قرار داد.

این توطئه از همان اولین سال های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌ های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی – نظامی، چهره خود را نشان داد.

ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مساله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌ هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22832

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *