امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بستری های کرونا در بخش مراقبت های ویژه هرمزگان ۱۳ درصد افزایش یافت

بستری های کرونا در بخش مراقبت های ویژه هرمزگان ۱۳ درصد افزایش یافت

منتشر شده در ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷
افزایش

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان دوشنبه شب در گفت و گویی اظهار داشت: متاسفانه در این مدت موارد بستری نیز ۱۰ درصد و فوتی نیز یک درصد افزایش داشته که موارد بستری شده بیشتر مربوط به کسانی است که هنوز واکسن نزده اند.

وی خاطرنشان کرد: در یک هفته گذشته هشت درصد افزایش در موارد انجام تست کرونا داشتیم که این افزایش به دلیل افزایش بیماران سرپایی نبوده و مرتبط با افزایش بیماریابی از طریق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

نوروزیان با اشاره به مشاهده موارد ابتلا به اومیکرون در هرمزگان، تصریح کرد: یکی از مهمترین نگرانی های ما در حال حاضر بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی است که در صورت تداوم این روند و با توجه به سرعت بالای انتشار و انتقال این سویه جدید، باید منتظر اوج گیری مجدد کرونا در استان باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد: با توجه به شیوع همزمان اومیکرون و دلتا ، این نگرانی از سوی سازمان بهداشت جهانی وجود دارد که وجود همزمان این دو ویروس در بدن باعث جهش ویروسی جدیدتری شود و از همین رو شرایط فعلی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در خصوص آخرین آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان گفت: ۵۳۱ نفر در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۴۴۳ نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند.

دکتر نوروزیان بیان داشت: امروز با بستری شدن ۴۱  نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در هرمزگان به ۸۸ نفر رسید که ۱۶ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و حال ۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته در استان هیچ فوتی بدلیل کرونا ثبت نشد و آمار فوتی های این بیماری در هرمزگان  ۲۴۵۷ نفر باقی ماند.

 نوروزیان شمار کسانی که در هرمزگان هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کردند، یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۵۶ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دز سوم را تزریق کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9591

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *