امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱
صفحه نخست | اجتماعی | برگزاری عروسی و تجمع بیش از ۵ نفر در مناطق قرمز ممنوع/ با متخلفان برخورد میشود

برگزاری عروسی و تجمع بیش از ۵ نفر در مناطق قرمز ممنوع/ با متخلفان برخورد میشود

منتشر شده در ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ پیش از این گفته شد که در این روزهایی که وضعیت جزیره قشم از نظر ابتلا به کرونا نزدیک به قرمز میباشد، چندین خانواده در شهرها و روستاهای قشم به فکر عروسی گرفتن هستند و بعضی ها به دور از چشم مسئولین عروسی خود را برگزار کرده اند.

حتی در شهرستان بندرخمیر در دو تجمع بیست نفره باعث تشکیل دو خوشه کرونا شده که تاکنون بیش از پنجاه نفر را درگیر خود کرده بود و فاجعه هنوز هم ادامه دارد.

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری قشم در این باره، اظهار کرد: دارو و واکسنی برای کنترل بیماری کرونا وجود ندارد و داروهایی که مورد استفاده قرار می گیرند، داروهای کمکی هستند و تنها راه حل کنونی این است که با کنترل و مراقبت از بیماران، از تلفات بیشتر جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به شهرستان های قرمز، تصریح کرد: متوسط تست هایی که در استان هرمزگان از افراد مشکوک به کرونا گرفته می شود، از متوسط کشوری بیشتر است؛ شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، قشم، حاجی آباد و بندرخمیر شهرستان های قرمز استان را تشکیل میدهند که با توجه به بحران به وجود آمده لازم است شهروندان این مناطق بیشترین مراقبت و حساسیت را در زندگی خود اعمال کنند.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت منع حضور افراد در تجمعات، عنوان کرذ: از مردم درخواست می کنیم در این روزهای سخت با برگزاری مراسمات و ایجاد تجمعات انسانی، جان افراد بشتری را در معرض خطر قرار ندهند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن ها و مراسمات موجب ابتلای دست جمعی افراد می شود و برای جلوگیری از این فاجعه تجمع بیش از ۵ نفر ممنوع اعلام شده است و فرمانداران مناطق موظفند که از تجمعات و برگزاری مراسم عروسی در شهرستان های قرمز جلوگیری کنند و همچنین باید گروه هایی برای بازرسی و برخورد با متخلفان تشکیل شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1586

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *