امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
صفحه نخست | هوا شناسی | بارش پراکنده باران و رگبار در هرمزگان ادامه دارد

بارش پراکنده باران و رگبار در هرمزگان ادامه دارد

منتشر شده در ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: بارش پراکنده باران و رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان هرمزگان به ویژه نیمه شرقی تا اواخر وقت امشب ادامه دارد.

بارش پراکنده باران و رگبار در هرمزگان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری قشم، محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی ناپایداری جوی و دریایی در روز جاری برای استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز بارش ها در نیمه غربی استان به پایان رسیده اما در نیمه شرقی استان کماکان رگبار باران و رعد و برق با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت و این سامانه بارشی، اواخر وقت امشب از استان خارج خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: توصیه می شود هرمزگانی ها از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی و مسیلها در نواحی شرقی استان خودداری و از صعود به بلندی های شرقی، شمالی و مرکزی این استان اجتناب کنند.

کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: دریا نیز امروز با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر صورت پذیرد و شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد به خصوص در جزایر غربی استان(کیش و لاوان) خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیان کرد: فردا(سه شنبه) از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد و شرایط دریا برای آمد و شدهای دریایی مساعد می شود.

وی گفت: روز چهارشنبه(نهم اسفندماه) گذر موجی بارشی، سبب ابرناکی و رگبار باران و رعد و برق در پاره ای نقاط استان(بیشتر نیمه شرقی استان) خواهد شد که جزئیات آن به زودی اطلاع رسانی می شود.

کاملی دیرستانی اظهار کرد: به لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابرناکی آسمان، امروز افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۸ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۲۲ و ۸۰ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=21424

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *