امروز : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸
صفحه نخست | اجتماعی | بارش رگبار باران برای هرمزگان پیش بینی می‌شود

بارش رگبار باران برای هرمزگان پیش بینی می‌شود

منتشر شده در ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۳
هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،کیانوش عارفی روز چهارشنبه با بیان اینکه در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی شده است، افزود: وزش باد به نسبت شدید جنوب شرقی در مناطق دریایی هرمزگان به ویژه محدوده تنگه‌ی هرمز از ساعت‌های صبح تا ظهر موجب مواج شدن دریا خواهد شد و برای اواخر شب در این محدوده وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه مونسونی از امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه تا یکشنبه ۲۷ تیرماه تقویت و تاثیرهای بارشی آن گسترده‌تر خواهد شد و دامنه‌ی فعالیت سامانه بارشی به ارتفاع‌های مرکزی و غربی هم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: رگبار به نسبت سنگین باران همراه با تگرگ و تند باد لحظه ای در ارتفاع‌های هرمزگان به ویژه در منطقه ی بشاگرد، مورد انتظار است به گونه‌ای که آب گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها برای مناطق شرقی، شمالی و غربی استان پیش بینی شده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان داشت: برای سایر مناطق این استان که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش ابر همراه با افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد همراه با احتمال بروز گرد و خاک را شاهد خواهیم شد و از لحاظ دمایی تا اوایل هفته‌ی آینده تغییر قابل ملاحظه ای پیش بینی نمی‌شود.

عارفی توصیه کرد: افراد با توجه به شدت بارش های رگباری و طغیان رودخانه های فصلی،  به ویژه در منطقه ی بشاگرد، از قرار گیری در حریم رودخانه ها و صعود به مناطق مرتفع خودداری کنند و با توجه به نامساعد بودن شرایط تردد های دریایی شناورهای سبک از تردد خودداری کرده و تمهیدهای لازم در بندرهای هرمزگان بکار گرفته شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *