امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
صفحه نخست | اجتماعی | انجام روزانه ۳۰ پرواز در فرودگاه بین المللی قشم

انجام روزانه ۳۰ پرواز در فرودگاه بین المللی قشم

منتشر شده در ۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲

 مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: به طور متوسط روزانه ۲۶ تا ۳۰ پرواز داخلی انجام می شود، پیش بینی می کنیم در هفته دوم تعطیلات حجم پروازها افزایش پیدا کند.

انجام روزانه ۳۰ پرواز در فرودگاه بین المللی قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم، ناصر رجبی افزود: از روز ۲۵ اسفند پارسال تاکنون (یک هفته) در مجموع ۱۸۲ پرواز داخلی ورودی و خروجی در این فرودگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۴ هزار و ۹۸ مسافر ورودی و خروجی از طریق این فرودگاه بین المللی وارد جزیره قشم شده و یا پس از گذراندن تعطیلات نوروزی به سایر شهرهای کشور بازگشته اند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در طول هفته مسافران و گردشگران زیادی از مسیر هوایی از شهرهای تهران، شیراز، ساری، اصفهان و مشهد وارد فرودگاه قشم می شوند.

به گفته رجبی، در یک هفته اخیر پروازهای شرکت های هواپیمایی مختلف از جمله قشم ایر، آسمان، ایران ایر، زاگرس، سپهران، آوا ایران، تابان، چابهار و معراج از فرودگاه قشم به مقصد شهرهای مختلف کشور بدون مشکل انجام شده است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح جنوب کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزو ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از نقاط مختلف میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین است. این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

قشم با وسعت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=22412

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *