امروز : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
صفحه نخست | اجتماعی | آزادی ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در هرمزگان

آزادی ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷

 همزمان با سفر رییس دستگاه قضا و در مراسمی با حضور رییس سازمان زندان‌ها و معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ قضائیه 155 نفر از زندانیان مشمول جرائم غیرعمد زندان‌های هرمزگان آزاد شدند.

آزادی ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، رییس سازمان زندان‌های کشور در مراسم آزادی این زندانیان گفت: ۵۰ نفر از این زندانیان، از محکومان جرایم مالی مانند مهریه و نفقه بودند که آزادی آن‌ها با پذیرش درخواست اعسار، صلح و سازش و کمک‌های ستاد دیه فراهم شده است.

غلامعلی محمدی افزود: ۱۰۵ زندانی دیگر با کمک حقوقی و قضایی به مناسبت سفر رییس قوه قضائیه به هرمزگان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی بیان کرد: اصلاح و تربیت مددجویان، مهم‌ترین ماموریت و هدف سازمان زندان‌ها است.

رییس سازمان زندان‌های کشور اظهار کرد: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز در دستورکار بوده که ستاد دیه هرمزگان در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، به ۱۲ نفر از زندانیان به نمایندگی از دیگر زندانیان، حکم آزادی اهدا شد.

رییس سازمان زندان ها همچنین در بازدید از زندان بندرعباس که درجریان برنامه‌های خود در استان هرمزگان و همزمان با سفر استانی رئیس دستگاه قضا انجام شد، از نزدیک اقدامات تحولی حوزه زندانبانی را مورد ارزیابی قرار داد.

محمدی در این ارتباط ضمن بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی درحال انجام، همچنین از حوزه اشتغال و کتابخانه زندان مرکزی استان نیز بازدید کرد.

گفتنی است روز گذشته نیز رییس سازمان زندان‌ها به عنوان نماینده رییس دستگاه قضا در سفر به شهرستان‌های بشاگرد و میناب در نشست مسئولان قضایی و اجرایی این مناطق حضور یافت و به ارزیابی اقدامات قضایی پرداخت.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=23403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *